شناسهٔ خبر: 49484366 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: قدسنا | لینک خبر

درگیری جوانان فلسطین با نظامیان صهیونیستی در کرانه باختری/ درگیری مسلحانه در جنین/ کرانه باختری قیام مسلحانه را شروع کرده است؟

دیشب کرانه باختری صحنه درگیری شدید میان فلسطینیان و نظامیان صهیونیستی بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری قدس(قدسنا)، رسانه‌های فلسطینی خبردادند، نقاط مختلف کرانه باختری شاهد تظاهرات در حمایت از اسرای فلسطینی بود.

 

در بیت لحم نظامیان صهیونیست با گلوله‌های گاز اشک آور و بمب‌های صوتی تظاهرات ضد صهیونیستی را متفرق کردند این در حالی است که در منطقه البیره هم نظامیان صهیونیست با فلسطینیان درگیر شدند.

درگیری‌های متعدد دیگری هم در شهرها و مناطق مختلف کرانه باختری همچنان ادامه دارد.

 

از نابلس هم خبر رسید دست کم 8 فلسطینی بر اثر شلیک گلوله نظامیان اسرائیل زخمی‌شده و شمار دیگری هم بر اثر استنشاق گاز اشک دچار خفگی شدند.

 

با این حال به اعتراف رسانه‌های اسرائیلی شدیدترین درگیری در جنین و اطراف آن رخ داده است.

 

نظامیان صهیونیست که ادعا می‌کنند یکی از دو اسیر احتمالا وارد کرانه باختری و جنین شده است با مقاومت سخت جوانان فلسطینی این منطقه مواجه شده و گفته می‌شود به سوی آنها شلیک هم شده است.

 

به نوشته رسانه‌ها شماری از نیروهای اسرائیلی از جمله واحدی که مشغول پیگرد اسرای فلسطینی است در نزدیک جنین مورد حمله مسلحانه قرار گرفته و به سوی آنها شلیک شده است.

 

فلسطین الیوم نیز گزارش داد که ایست و بازرسی «الجمله» در غرب جنین  دیشب طی دو ساعت  دوبار هدف تیراندازی فلسطینیان قرار گرفت.

گردان‌های القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد که یک گروه مسلح وابسته به این گردان‌ها به این ایست و بازرسی که از لحظه فرار اسرای فلسطینی از زندان «جلبوع» شاهد تدابیر امنیتی شدید است، تیراندازی کردند.

در عین حال دیشب یک راکت از غزه به سوی شهرک سیدروت در اراضی اشغالی شلیک شد که یک صهیونیست هم مجروح شده است. گفته می شود راکت توسط گردان های القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین پرتاب شده است.

 

نظر شما