شناسهٔ خبر: 67321320 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مقام اروپایی: ماکرون احتمالا باعث خروج فرانسه از اتحادیه اروپا شود

ایراندخت آذر شکیب

مذاکره‌کننده ارشد اتحادیه اروپا درباره بریگزیت گفت: «تصمیم ماکرون برای انحلال پارلمان فرانسه و برگزاری انتخابات زودهنگام می‌تواند باعث خروج فرانسه از اتحادیه اروپا شود.»

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، «میشل بارنیه» مذاکره‌کننده ارشد اتحادیه اروپا درباره بریگزیت در مصاحبه‌ای گفت، امیدواری امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه برای شکست حزب راست افراطی این کشور در انتخابات بسیار مخاطره‌آمیز است.

این مقام ارشد اتحادیه اروپا همچنین در مصاحبه خود با روزنامه دیلی‌تلگراف گفت: «فکر نمی‌کنم مارین لوپن، رهبر حزب راست افراطی اجتماع ملی و جردن باردلا، رئیس حزب مذکور، نظر خود را تغییر داده باشند. آنها هنوز ضد اروپایی هستند.»

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، ماکرون در ۹ ژوئن از انحلال پارلمان فرانسه و برگزاری ۲ دور انتخابات زودهنگام پارلمانی در ۳۰ ژوئن و ۷ ژوئیه خبر داد. این تصمیم در پی انتخابات پارلمان اروپا اتخاذ شد که در آن حزب اجتماع ملی با بیش از ۱۵ درصد برتری نسبت به ائتلاف میانه‌روی ماکرون پیروز شد.

در همین حال، رهبر حزب راست افراطی «اجتماع ملی» فرانسه معتقد است تنها راهی که برای امانوئل ماکرون باقی می‌ماند استعفای احتمالی برای خروج از بحران سیاسی است که خودش با انحلال مجلس ملی و برگزاری انتخابات قانونگذاری زودهنگام به وجود آورده است؛ اتفاقی که می‌تواند حزب راست افراطی را به قدرت برساند.

انتهای پیام

نظر شما