شناسهٔ خبر: 67303326 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

لوپن: ماکرون چاره‌ای جز استعفا ندارد

رضا مخبری

رهبر حزب راست افراطی «اجتماع ملی» فرانسه معتقد است تنها راهی که برای رئیس‌جمهور امانوئل ماکرون باقی می‌ماند استعفای احتمالی برای خروج از بحران سیاسی است که خودش با انحلال مجلس ملی و برگزاری انتخابات قانون‌گذاری زودهنگام به وجود آورد؛ اتفاقی که می‌تواند حزب راست افراطی را به قدرت برساند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، مارین لوپن، رهبر حزب راست افراطی «اجتماع ملی» فرانسه در حاشیه سفر انتخاباتی به «کوریر» عنوان کرد: من از امانوئل ماکرون نمی‌خواهم استعفا دهد. من به نهادها احترام می‌گذارم. من فقط اشاره می‌کنم که وقتی انسداد سیاسی و بحران سیاسی وجود دارد، سه احتمال به وجود می‌آید.

به نقل از لوریان لو ژور، لوپن در این باره توضیح داد راه اول تغییر کابینه، راه دوم انحلال پارلمان و راه سوم استعفای رئیس‌جمهور است. تغییر کابینه در این شرایط به نظرم فایده زیادی نخواهد داشت. انحلال هم برای یک سال در جریان خواهد بود؛ بنابراین برای رئیس‌جمهور فقط استعفا می‌ماند تا به طور بالقوه از بحران سیاسی خارج شود.

مادرخوانده حزب اجتماع ملی که در آخرین نظرسنجی روز جمعه بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ کرسی مجمع ملی آینده فرانسه را در اختیار خواهد داشت، می‌افزاید: این یک نقطه نظر است. این یک درخواست نیست، او (ماکرون) دقیقاً آنچه را می‌خواهد انجام می‌دهد و آنچه قانون اساسی به او اجازه می‌دهد.

امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه هفته گذشته اعلام کرد صرف‌نظر از نتیجه انتخابات پارلمانی در ۳۰ ژوئن و هفت ژوئیه، استعفا نخواهد داد.

تصمیم غیرمنتظره ماکرون برای برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی پس از شکستش در انتخابات اروپا در برابر حزب اجتماع ملی - که در این انتخابات ۲ برابر حزبش، رنسانس رای آورد - حتی در میان جناحش مورد انتقاد قرار گرفت.

انتهای پیام

نظر شما