شناسهٔ خبر: 49480607 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

کرانه باختری وارد فاز مسلحانه شد؛ اخبار از درگیری در اطراف جنین حکایت دارد

نظامیان اسرائیلی شامگاه شنبه تظاهرات اعتراض آمیز فلسطینیان را که برای حمایت از اسرای فلسطینی در نقاط مختلف کرانه باختری برگزار شده بود به شدت سرکوب کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، رسانه‌های فلسطینی خبردادند، نقاط مختلف کرانه باختری شاهد تظاهرات در حمایت از اسرای فلسطینی بود.

در بیت لحم نظامیان صهیونیست با گلوله‌های گاز اشک آور و بمب‌های صوتی تظاهرات ضد صهیونیستی را متفرق کردند این در حالی است که در منطقه البیره هم نظامیان صهیونیست با فلسطینیان درگیر شدند.

درگیری‌های متعدد دیگری هم در شهرها و مناطق مختلف کرانه باختری همچنان ادامه دارد.

از نابلس هم خبر رسید دست کم 8 فلسطینی بر اثر شلیک گلوله نظامیان اسرائیل زخمی‌شده و شمار دیگری هم بر اثر استنشاق گاز اشک دچار خفگی شدند.

با این حال به اعتراف رسانه‌های اسرائیلی شدیدترین درگیری در جنین و اطراف آن رخ داده است.

نظامیان صهیونیست که ادعا می‌کنند یکی از دو اسیر احتمالا وارد کرانه باختری و جنین شده است با مقاومت سخت جوانان فلسطینی این منطقه مواجه شده و گفته می‌شود به سوی آنها شلیک هم شده است.

به نوشته رسانه‌ها شماری از نیروهای اسرائیلی از جمله واحدی که مشغول پیگرد اسرای فلسطینی است در نزدیک جنین مورد حمله مسلحانه قرار گرفته و به سوی آنها شلیک شده است.

در این بین گردان‌های عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس اعلام کرد امشب بیانیه‌ای را در رابطه با اسرای فلسطینی صادر می‌کند.

صدور این بیانیه در حالی رسانه‌ای شد که تصاویر رسیده از نوار غزه نشان می‌دهند در مناطق مختلف آن بیلبوردهای هشدار دهنده به رژیم اسرائیل نصب شده است.

انتهای پیام/

 

نظر شما