شناسهٔ خبر: 49483324 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

سخنگوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد

عملیات تونل آزادی پایه‌گذار انتفاضه آزادی ملت فلسطین

خبرگزاری صداوسیما

داود شهاب سخنگوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین، تاکید کرد عملیات تونل آزادی، پایه گذار انتفاضه آزادی اسیران و همه ملت فلسطین خواهد بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما،  داود شهاب سخنگوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در مصاحبه با برنامه المسائیه شبکه تلویزیونی المیادین، گفت: جنبش اسیران فلسطینی در صدر و پیش قراول مقاومت فلسطین است.

<div id="video-display-embed-code_6968919"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3217921/6968919?width=350&height=250"></script></div>

وی افزود: اسیران در واقع در صحنه درگیری و رویارویی مستقیم با دشمن اسرائیلی هستند. دشمن اسرائیلی در برخورد با اسیران فلسطینی در ماجرای اخیر، سردرگمی خودش را در نتیجه شکست سنگین امنیتی نشان داد. فرمانده محمود عارضه به همراه شماری از اسیران صرفنظر از نتیجه نهایی، موفق به فرار از زندان جلبوع شدند. اسیران فلسطینی هرگز در برابر تروریسم صهیونیستی تسلیم شوند. همه گروه‌ها و قشر‌های ملت فلسطین، موضع مشترک و یکپارچه در حمایت از اسیران اتخاذ کردند. مسئله اسیران همواره یک مسئله ملی بود که اجماع نظر همه فلسطینی‌ها را به همراه داشته است. تظاهرات، درگیری‌ها و اعتراضات در کرانه باختری، پایه گذار انتفاضه آزادی اسیران و همه ملت فلسطین خواهد شد.
شهاب افزود: همه می‌دانند که هر نوع تعرض به اسیران و به خطر افتادن جان آنها، با پاسخ مستقیم مقاومت روبرو خواهد شد. اسیران بخشی از ملت فلسطین هستند و حمایت از آن‌ها بر همه ما واجب است. دشمن اسرائیلی، متحمل شکست‌های پی در پی خواهد شد. ذهنیت اسرائیلی‌ها ورشکسته است و در ماجرای اخیر نشان دادند که تا چه اندازه دستپاچه و در تنگنا هستند. ارتش اسرائیل حتی از سوی سیاستمداران و مخالفان در این رژیم، به تمسخر گرفته شد. ملت فلسطین ثابت کرد مصمم است که همه بند‌ها را پاره کند و به سوی آزادی حرکت کند. بدون شک، عملیات تونل آزادی، آخرین عملیات اسیران نخواهد بود. مبارزان فلسطینی می‌دانند که پایان کار آن‌ها شهادت یا پیروزی است. ما در رویارویی نامحدود با اشغالگران هستیم و جز با خروج اشغالگران از سراسر خاک فلسطین، پایان نخواهد یافت. خروج اشغالگران صهیونیست از لبنان و غزه و خروج اشغالگران آمریکایی از افغانستان، نشان می‌دهد که اشغالگری چه سرنوشتی خواهد داشت.
وی خاطر نشان کرد: منافع حزبی مانع از تحقق آشتی بین گروه‌های فلسطینی است. تا زمانی که گروهی به دنبال مذاکره با اشغالگران صهیونیست باشند، تحقق آشتی دشوار خواهد بود. ما همواره آمادگی داریم تا درباره یک راهبرد ملی مبارزاتی در مقابله با اشغالگران به توافق برسیم. اگر اراده ملی واقعی وجود نداشته باشد، نمی‌توانیم در برابر اشغالگران پیروز شویم. تنها عامل وحدت بخش برای ملت فلسطین نه مذاکرات سازش، بلکه مقاومت است. دشمن اسرائیلی در ماجرای اخیر، در برابر همه جهان احساس تحقیر کرد، زیرا ناکامی دستگاه امنیتی آن آشکار شد. ملت فلسطین به مسیر طولانی در ایستادگی و رویارویی ادامه می‌دهد، اما شکست نخواهد خورد. ما هر بار با مقاومت، اعتبار اشغالگران را مخدوش خواهیم کرد.
عباس زکی عضو کمیته مرکزی جنبش فتح هم در مصاحبه با این برنامه گفت: عملیات تونل آزادی، این احساس را نزد همه فلسطینی‌ها ایجاد کرد که باید به آن احترام گذاشت. پنج عضو جهاد اسلامی و یک عضو فتح، در این عملیات با یکدیگر متحد شدند و همه ملت فلسطین هم با آن‌ها متحد شد. همه ملت فلسطین در چند روز گذشته نگران این فلسطینی‌ها بود. درست است که بعضی از این اسیران نزدیک الناصره بازداشت شدند، اما فرار آن‌ها از زندان جلبوع و رسیدن آن‌ها به الناصره، معجزه آسا بود. مصادره زمین ها، تخریب خانه‌ها و شهرک سازی و یهودی سازی ادامه دارد. محمود عباس به اطلاع آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها رساند که اگر این اوضاع باقی بماند، ملت فلسطین دیگر امکان خویشتنداری نخواهد داشت. ۵۴۳ اسیر فلسطینی، محکوم به حبس ابد هستند. واقعیت آن است که ملت فلسطین از رهبران آن جلوتر حرکت می‌کند. ملت فلسطین باور دارند که از یک مسئله عادلانه حمایت می‌کنند و این دشمن، کاغذی است. اعزام کشتی حامل سوخت از ایران به لبنان، به لبنانی‌ها نشان داد که ایران به آن‌ها از عرب‌ها نزدیکتر است. سید حسن نصرالله هم بدون هیچ ترسی، اسرائیلی‌ها را به چالش کشید که این کشتی از زمان حرکت آن، به مثابه خاک لبنان است. اسطوره شکست ناپذیری و برتری اسرائیل در ذهن ها، فروپاشید. آمریکا پس از ۲۰ سال مجبور به خروج از افغانستان شود و مزدورانش را رها کرد. همه این‌ها نشان می‌دهد که تحول جدی در منطقه در حال شکل گیری است. “

نظر شما