شناسهٔ خبر: 49483111 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

در پیامی تصویری

سخنگوی گردان های قسام: به اسرا وعده آزادی می دهیم

سخنگوی نظامی گردان های عزالدین القسام به اسیرانی که اخیرا موفق به فرار از زندان شده بودند اما دوباره بازداشت شدند وعده آزادی زود هنگام داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر، ابوعبیده سخنگوی نظامی گردان های عزالدین القسام، در پیامی تصویری گفت، عملیات فرار اسیران زندانی ضعف نظریه امنیت دشمن را اثبات کرده است.

وی گفت، به این قهرمانان (اسیرانی که اخیرا موفق به فرار از زندان شده بودند اما دوباره بازداشت شدند) وعده می دهیم به زودی آزاد خواهند شد و زندانبانان خود درهای زندان را به روی آنان باز خواهند کرد.
وی افزود، اینکه برخی از شش اسیری که موفق به فرار شده اند دوباره بازداشت شدند چیزی از ارزش اقدام قهرمانانه آنان کم نمی کند.
<div id="video-display-embed-code_6969018"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3217935/6969018?width=350&height=250"></script></div>
شش اسیر فلسطینی هفته گذشته موفق شدند از طریق حفر تونل در زندان فوق المنیتی جلبوع واقع در شمال فلسطین اشغالی، از زندان فرار کنند.
رژیم صهیونیستی از هفته گذشته جستجو برای پیدا کردن این اسرا را آغاز کرده بود و روز جمعه دو تن از این اسرا را بازداشت کرد و رسانه‌های این رژیم صبح شنبه نیز از بازداشت دو اسیر فراری فلسطینی دیگر خبر دادند و بنابراین تاکنون چهار اسیر از مجموع شش اسیر فراری بازداشت شده‌اند.
 
مشروح پیام سخنگوی گردان های عزالدین قسام
ای فلسطینیان، ای اسرای قهرمان و ای امت بزرگ، فرماندهی گردان شهید عزالدین قسام تحولات مرتبط به عملیات تونل آزادی در زندان گلبوع (عملیات فرار شش اسیر فلسطینی از زندان اسرائیلی گلبوع) و قهرمانانش را از زمان اجرای این عملیات قهرمانانه تا به امروز زیر نظر داشت و همچنان به دقت تحت نظر دارد.
نگاه فرماندهی گردان عزالدین قسام به قهرمانان مجاهد این عملیات یعنی محمد العارضه، یعقوب القادری، محمود العارضه، ذکریاالزبیدی، ایهم کمانجی و مناضل الفیحات نگاهی توام با افتخار و عزت است. آنان با این عملیات جسورانه، چه در مرحله برنامه ریزی و چه در مرحله اجرا، امت ما و مردم فلسطین را سرافراز و چهره رژیم صهیونیستی را مخدوش کرده اند. این عملیات بار دیگر ضعف نظریه امنیت دشمن را ثابت کرده است، امنیتی که هر بار در زیر گام ها و اراده مردم ما فرو ریخت.
اینکه برخی از قهرمانان عملیات بار دیگر بازداشت شده اند نمی توانند پوششی برای واقعیت اقدام افتخار آمیزشان باشد، نتیجه بازداشت مجدد این قهرمانان هم چیزی به جز تداوم افتخار مردم ما به مقاومت و صلابت اسرای قهرمان نیست و این اتفاق هرگز نمی تواند بر وجهه اقدام قهرمانانه این مردان خدشه وارد کند و به پوششی بر میزان رسوایی و ننگی تبدیل شود که بر نهادهای امنیتی صهیونیست و حتی بر کل رژیم رفته است.
بازداشت مجدد این اسرا هرگز نمی تواند سبب بازسازی چهره ای شود که با این شکست خفت بار، از دشمن عیان شده است. ما امروز در گردان عزالدین قسام به وضوح می گوییم تا هم اسرا و خانواده های اسرا و هم دوست و دشمن بدانند که اگر قهرمانان عملیات تونل آزادی در گلبوع، این بار توانستند با استفاده از تونل زیر زمینی، با دست خود، خودشان را نجات دهند و پیامشان را به جهانیان برسانند، این بار ما به آنان و دیگر اسرای آزاده وعده می دهیم که به خواست خدا به زودی، و این بار از روی زمین، آزاد خواهند شد و زندانبانان خودشان درهای زندان ها را به روی آنان باز خواهند کرد و در توافقی جدید، سربلندانه از زندان خارج خواهند شد.
دشمن بحران زده بداند تصمیم فرماندهان گردان عزالدین قسام و مقاومت این است که به خواست خدای تعالی توافق آینده برای تبادل اسرا، جز با آزادی این قهرمانان اجرایی نشود، گردان قسام و دیگر گروه های مقاومت فلسطین در برابر تهدیدات دشمن علیه مردم و مقاومت در کرانه باختری اشغالی، جنین و اردوگاه استوار، انقلابی و قهرمانش، تاکید می کنند که این اردوگاه، انقلابیون و قهرمانان این اردوگاه تنها نیستند، به دشمن اجازه نمی دهیم علیه مردم و انقلابی های ما در این اردوگاه گردنگشی کنند چون به وظیفه دینی و ملی خود در قبال این اردوگاه عمل خواهیم کرد.
در پایان دست های مردم فلسطین و اسرایمان را به دلیل انتفاضه سرافرازانه آنان می فشاریم و می گوییم، نگران نباشید زیرا مقاومت ثابت قدم و جسورانه پشتوانه شماست.
ای اسرای آزاداندیش ما با شماییم و شما را از یاد نخواهیم برد، همواره در کنارتان خواهیم بود و به دشمن اجازه نخواهیم داد هر آنچه دوست دارد بر سر شما بیاورد. روز یکشنبه، دوازدهم سپتامبر، یادبود روز مقاومت، یعنی سالروز شکست اشغالگران در غزه است، روزی که تاکیدی بر درستی راه و روش و استراتژی ما در مقاومت برابر اشغالگران، استیفای حقوق و آماده شدن برای نبرد مقدس، یعنی نبرد آزادی سرزمین و انسانهاست. به درستی که نتیحه جهاد، پیروزی یا شهادت است. 
والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

نظر شما