شناسهٔ خبر: 49494774 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

حماس: آزادی اسرا در راس اولویت‌های مقاومت قرار دارد

«جنبش اسلامی فلسطین» (حماس) تاکید کرد که آزادی همه اسیران دربند رژیم صهیونیستی از جمله اولویت های مهم مقاومت است.

صاحب‌خبر -

 یکی از رهبران حماس با اشاره به اینکه آزادی اسرا در راس اولویت‌های این جنبش قرار دارد، اظهار کرد که مقاومت هرگز پشت اسرا به ویژه اسرای «تونل آزادی» را خالی نخواهد کرد.

مرکز اطلاع رسانی فلسطین در این باره نوشت که «محمد المدهون» در اظهاراتی مطبوعاتی گفته است که اسرای تونل آزادی (۶ اسیر فلسطینی که موفق به فرار از زندان «جلبوع» از طریق تونل شدند) در جریان قرارداد وفاداری با آزادگان ۲ (قرارداد مبادله اسرا) آزاد خواهند شد.
المدهون از ملت فلسطین خواست به اخبار و شایعه هایی که دشمن صهیونیستی با هدف ایجاد تفرقه در میان آنان منتشر می‌کند، توجهی نکنند.
لازم به ذکر است که رژیم صهیونیستی جمعه شب و بامداد شنبه ۴ نفر از ۶ اسیر فلسطینی را که موفق به فرار از زندان جلبوع شده بودند، در شهرهای «الناصره» و منطقه «شبلی» در فلسطین اشغالی ۱۹۴۸ بازداشت کرد.
هنوز دو نفر از اسرا آزاد هستند و رژیم صهیونیستی موفق به بازداشت آنان نشده است.

در همین پیوند، سخنگوی «گردان‌های قسام» شاخه نظامی حماس گفت که فرار اسرای فلسطینی از زندان «جلبوع» بار دیگر امنیت پوشالی رژیم صهیونیستی را نشان داد.

«ابوعبیده» سخنگوی گردان‌های قسام شاخه نظامی حماس با اشاره به عملیات فرار شش نفر از اسرای فلسطینی از زندان اسرائیلی «جلبوع» اعلام کرد که مقاومت در همان آغاز از نزدیک بر عملیات فرار اسرا از طریق تونل آزادی نظارت داشته است.

وی گفت: اگر قهرمانان «تونل آزادی» این بار خود را از زیرزمین آزاد کرده‌اند و پیامشان را به تمام جهان رسانده‌اند، ما به اسرای آزاده قول می‌دهیم که ان شاءالله به زودی از بالای زمین آزاد می‌شوند.

سخنگوی گردان‌های قسام تأکید کرد که بازداشت مجدد اسرای فلسطینی، به هیچ وجه ذلت و خواری دشمن و نهادهای اطلاعاتی آن را محو نخواهد کرد.

وی افزود: بازداشت مجدد برخی از قهرمانان عملیات تونل آزادی، واقعیت کار شرافتمندانه آنها را پنهان نمی‌کند، بلکه باعث افزایش غرور مردم ما و شجاعت و استواری اسیران مقاوم می‌شود و تصویر قهرمانی شگفت انگیزی را که این مردان ساخته‌اند، به چالش نمی‌کشد.

ابوعبیده تصریح کرد: به اسرای آزاده فلسطینی وعده می‌دهیم که آزادی آنان در چارچوب قراداد مبادله اسرای جدید نزدیک است.

سخنگوی گردان‌های قسام شاخه نظامی حماس تأکید کرد که هیچ قرارداد مبادله اسرایی که شامل آزادی ۴ اسیر بازداشت شده نباشد، به امضا نخواهد رسید.

فرار شش زندانی فلسطینی از زندان جلبوع رژیم صهیونیستی که از نظر امنیتی در سطح بالایی قرار دارد، شوک بزرگی به دستگاه های امنیتی، سیاسی و رسانه ای این رژیم وارد کرده است.

پنج اسیر متواری فلسطینی وابسته به جنبش جهاد اسلامی و یک اسیر دیگر وابسته به جنبش فتح هستند که به حبس های طولانی مدت محکوم شده اند.

این ۶ اسیر فلسطینی با حفر تونل در سلول خود موفق به فرار از این زندان فوق امنیتی شوند؛ رویداد کم سابقه ای که یک شکست سنگین امنیتی دیگر را برای رژیم اشغالگر قدس رقم زد./ ایرنا

نظر شما