شناسهٔ خبر: 49467356 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

تبدیل علم به ثروت هدفگذاری وزارت علوم/ اشتغالزایی نیاز به وحدت حوزه و دانشگاه دارد

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه در وزارت علوم تلاش خواهیم کرد از تبدیل علم به تولید و ثروت برسیم گفت: اشتغالزایی و اشتغال‌پذیری جزو برنامه‌های ماست که اگر حوزه‌های علمیه در کنار موسسات و دانشگاه‌ها قرار گیرند خروجی این وحدت آثار قابل توجهی خواهد داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محمدعلی زلفی‌گل پیش از ظهر امروز در کنگره شهید آیت‌الله مدنی اظهار کرد: خداوند را هزاران بار شکر می‌کنیم که قدرت سخت و نظامی ما هر روز قدرتمند از قبل می‌شود و امیدواریم با تلاش ‌متولیان امر فرهنگ، قدرت نرم کشور هم توسعه یابد.

وی برگزاری کنگره‌های فرهنگی مانند بزرگداشت مقام شهید مدنی را حرکتی خداپسندانه در افزایش قدرت نرم دانست و گفت: باور داریم هر مسوولی و مدیری در راستای اهداف شهدا گام بردارد و تلاش کند حتما عاقبت بخیر خواهد شد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه عاقبت‌بخیری، بزرگترین نعمت خداوند به انسان است، گریزی به شخصیت شهید مدنی زد و گفت: این شهید والامقام ویژگی‌های منحصر به فردی داشتند که یکی از آنها قدرت انسجام‌بخشی و سیستم‌بخشی است که باید سرلوحه کار خود قرار دهیم.

وی با بیان اینکه روحانیت معزز همواره ملجا امن مردم بودند و همواره تلاش کردند سرمایه‌های اجتماعی را ارتقا دهند خاطرنشان کرد: امروز بزرگترین چالش کشور اشتغالزایی است و روحانیت به عنوان قدرتی عظیم در انسجام‌بخشی و تبدیل اشتغالزایی به پروژه‌های ملی باید به کمک حاکمیت بیایند.

زلفی‌گل با بیان اینکه ما در وزارت علوم تلاش خواهیم کرد از تبدیل علم به تولید و ثروت برسیم گفت: اشتغالزایی و اشتغال‌پذیری جزو برنامه‌های ماست که اگر حوزه‌های علمیه در کنار موسسات و دانشگاه‌ها قرار گیرند خروجی این وحدت آثار قابل توجهی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه روحانیت می‌توانند با تاسی از شهید محراب با مشارکت مردمی در ایجاد سیستم‌های اشتغالزایی کمک کنند افزود: جمع حاضر می‌توانید مردم را ترغیب کنید تا شرکت‌های دانش‌بنیان ارتقا یابد چرا که بزرگترین دشمن ما رفتن به سمت بیکاری است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه روحانیت تلاش کنند و دست به دست هم دهند تا ثروت و دارایی مردم به سمت اشتغالزایی رود گفت: ازدواج و اشتغال جوانان دغدغه ماست، باید فکری کنیم که روحانیت می‌توانند در این زمینه موثر باشند.

وی با اشاره به اینکه اگر روحانیت یکی از اهداف خود را اشتغالزایی قرار دهند خواهید دید که چه اتفاقی می‌افتد و جوانان همراه آنها خواهند بود گفت: بسیاری از مردم سرمایه‌هایی دارند که اگر بزرگان از آنها بخواهند در زمینه اشتغال و رونق و تولید به کار بگیرند، خواهید دید قدرت نرم نظام و قدرت روحانیت چقدر افزایش خواهد یافت.

زلفی‌گل با تاکید به اینکه اگر سرمایه‌های فرهنگی و بزرگان علمی را قدر بدانیم آثار و برکات زیادی خواهد داشت افزود: برخی کشورها برخی شخصیت‌های بزرگ وطن را به نام خود مصادره می‌کنند، ما سرمایه‌های نمادین بزرگی مانند شهید مدنی داریم که اگر قدر بدانیم بهترین نوع سرمایه‌گذاری خواهد بود.

انتهای پیام/۸۹۰۲۶/

نظر شما