شناسهٔ خبر: 49441192 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

موتورشو مونیخ ۱۲/

اسمارت؛ کراس اووری چینی با طراحی آلمانی در نمایشگاه مونیخ!

کراس اوور برقی مفهومی اسمارت وارد نمایشگاه مونیخ شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  اسمارت یکی از جدیدترین برندهایی خودرویی است که با مالکیت مشترم دایملر و جیلی خودرو می سازد. این خودروساز در نمایشگاه مونیخ حضور پیدا کرده و یک محصول متفاوت به نام #1 را که خودرویی مفهومی است به نمایش گذاشته است.

در ابتدا اسمارت در نمایشگاه اتومبیل فرانکفورت ۲۰۰۵ بود که با رونمایی از کانسپت Formore با ایده یک کراس اوور پا به عرصه رقابت گذاشت. اما از آن زمان تاکنون این خودرو مفهومی به دلیل مشکلات مالی شرکت دایملر کرایسلر  به تولید نرسید که اکنون این کارخانه از یک کراس اوور هوشمند پرده برداشت. 

اکنون اوضاع در مقایسه با ۱۶ سال پیش خیلی تغییر کرده است، زیرا اسمارت برای سر پا نگه داشتن خود به صورت ۵۰/۵۰ سرمایه گذاری مشترکی بین دایملر و جیلی برای احیای خودروساز خودروی شهری انجام داده است. کانسپت شماره ۱ که در نمایشگاه مونیخ رونمایی شد نه تنها نشان دهنده آینده‌ای تنها برای خودرو‌های الکتریکی است، بلکه هدف اسمارت را برای عرضه خودرو‌های بسیار بزرگتر از ForTwo و ForFour در اندازه یک پینت برجسته می‌کند.

اسمارت؛ کراس اووری چینی با طراحی آلمانی در نمایشگاه مونیخ!

 کانسپت کراس اوور جدید با طول ۴.۲۹ متر ، عرض ۱.۹۱ متر و ۱.۷۰ متر ارتفاع تقریباً به اندازه مینی کانتریمن است. این خودرو که از ابتدا به عنوان یک مدل الکتریکی رونمایی شده است، دارای ظاهری متفاوت نسبت به سایر خودروهاست.  

اطلاعات زیادی از این کراس اوور منتشر نشده است و تنها از روی ظاهر می توان گفت که کانسپت شماره ۱ بر روی چرخ‌های عظیم ۲۱ اینچی سوار شده و دارای میله‌های چراغ LED در جلو و عقب است. ظاهر آن بسیار متفاوت از همه خودرو‌های قبلی اسمارت است، به ویژه در قسمت داخلی که کابین مینیمالیستی دارای صفحه نمایش لمسی ۱۲.۸ اینچی عظیم است.

اسمارت؛ کراس اووری چینی با طراحی آلمانی در نمایشگاه مونیخ!

از جمله امکانات این خودرو می توان به فناوری شارژ سریع اشاره کرد، همچنین دارای صفحه نمایشی برای سرگرمی و اطلاعات است. اسمارت همچنین می‌گوید نسخه تولیدی از بالاترین سطح هندلینگ پویا بهره می‌برد که نشان می‌دهد دایملر و جیلی می‌خواهند جذابیت یک برند بزرگ را به نمایش بگذارند.  

اسمارت؛ کراس اووری چینی با طراحی آلمانی در نمایشگاه مونیخ!

گفتنی است این کراس اوور برقی آماده تولید برای سال آینده در چین است  و انتظار می‌رود سال آینده به صورت محلی به فروش برسد و در اروپا نیز عرضه شود.

اسمارت؛ کراس اووری چینی با طراحی آلمانی در نمایشگاه مونیخ!

<div id="video-display-embed-code_14683930"><script type="text/JavaScript" src="https://www.yjc.news/fa/news/play/embed/7887003/14683930?width=400&height=300"></script></div>

انتهای پیام/

نظر شما