شناسهٔ خبر: 67283088 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

چرا هوش مصنوعی اپل برای دستگاه‌های قدیمی‌تر عرضه نمی‌شود؟ مدیران پاسخ می‌دهند

صاحب‌خبر -

شفقنارسانه- اپل با iOS 18 تغییرات جدیدی را برای تمام آیفون‌های سازگار ارائه کرد، اما هوش مصنوعی خود با نام Apple Intelligence را فقط برای گوشی‌های آیفون 15 پرو و آیپدها و مک‌های دارای حداقل تراشه M1 در دسترس قرار داد.

به گزارش شفقنارسانه از دیجیاتو، اپل با iOS 18 تغییرات جدیدی را برای تمام آیفون‌های سازگار ارائه کرد، اما هوش مصنوعی خود با نام Apple Intelligence را فقط برای گوشی‌های آیفون 15 پرو و آیپدها و مک‌های دارای حداقل تراشه M1 در دسترس قرار داد. دلیل این امر پردازش روی دستگاه هوش مصنوعی اعلام‌شده بود که به قدرت زیادی نیاز دارد و تراشه A17 Pro آیفون 15 پرو به خوبی از پس این کار برمی‌آید. حالا مدیران اپل توضیح بیشتری در این رابطه داده‌اند که چرا هوش‌مصنوعی این شرکت برای دستگاه‌های قدیمی‌تر ارائه نشده است.

«جان جیاناندریا»، رئیس بخش یادگیری ماشین و هوش مصنوعی همراه با «گرگ جوسویاک»، مدیر بازاریابی و «کریگ فدریگی»، مدیر نرم افزار اپل در برنامه تاک‌شو ، دلایل غول فناوری برای در‌دسترس‌نبودن Apple Intelligence در دستگاه‌های قدیمی را فاش کردند و گفتند هدف آن فروش بیشتر آیفون (حداقل مدل‌های 15 پرو) نبوده است.

استدلال مدیران اپل درباره هوش مصنوعی این شرکت

جیاناندریا در صحبت‌های خود می‌گوید: «استنباط مدل‌های زبانی بزرگ از نظر محاسباتی فوق العاده گران است. بنابراین ترکیبی از پهنای باند دستگاه و موتور عصبی اپل باعث می‌شوند تا این مدل‌ها به اندازه کافی سریع اجرا شوند و مفید باشند. از نظر تئوری، می‌توانید این مدل‌ها را روی یک دستگاه بسیار قدیمی اجرا کنید، اما آنقدر کند است که مفید نخواهد بود.»

زمانی که از آن‌ها پرسیده‌شد که آیا اپل با این برنامه قصد دارد فروش آیفون‌ها را بیشتر کند یا خیر، جوسویاک توضیح داد که اگر چنین چیزی صحت داشته باشد، غول فناوری هوش مصنوعی خود را فقط برای جدیدترین مدل‌های آیپد و مک ارائه می‌کرد.

فدریگی نیز توضیح که اولویت اصلی اپل معرفی ویژگی‌هایی است که روی دستگاه‌های قدیمی‌تر نیز وجود داشته باشند، اما در مورد هوش اپل، همه‌چیز به نیاز سخت‌افزاری مربوط می‌شود.

نظر شما