شناسهٔ خبر: 49381573 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

ستاری:

حضور نخبگان و کارآفرینان افغانستانی به تبادلات اقتصادی ما کمک می‌کند

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور گفت: حضور نخبگان و کارآفرینان افغانستانی به تبادلات اقتصادی ما و توسعه روابط و صادرات محصولات ایرانی کمک شایانی خواهد نمود و روابط ساختاری علمی و اقتصادی را بین دو کشور مسلمان، همسایه و همزبان را توسعه خواهد داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور در صفحه اینستاگرام خود نوشت: دانشگاه‌های ما در حال حاضر پذیرای ده‌ها هزار نفر دانشجوی افغانستانی هستند. امسال مهمان‌های ویژه‌تری هم خواهیم داشت. از صد نفر اول کنکور کشور افغانستان هشتاد نفر در ۴ دانشگاه کشورمان با حمایت بنیاد ملی نخبگان پذیرش شدند.

وی ادامه داد: معاونت علمی و فناوری هم در دو سال گذشته از فعالیت‌های نخبگان، استارت‌آپ‌ها و کارآفرینان افغانستانی به‌طور جدی حمایت نموده است.

ستاری عنوان کرد: حضور نخبگان و کارآفرینان افغانستانی به تبادلات اقتصادی ما و توسعه روابط و صادرات محصولات ایرانی کمک شایانی خواهد نمود و روابط ساختاری علمی و اقتصادی را بین دو کشور مسلمان، همسایه و همزبان را توسعه خواهد داد. در حال حاضر این عزیزان بیش از ۴۵ شرکت دانش‌بنیان را سرپرستی و هدایت می‌کنند و باعث کارآفرینی برای ایرانیان هم شده‌اند.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور گفت: در یک برنامه منسجم در دو سال گذشته و با همکاری نزدیک وزارت کشور برای بیش از ۴۰۰ نفر از نخبگان و کارآفرینان افغانستانی اقامت‌های ۵ ساله و بالاتر صادر شده و زمینه فعالیت‌های علمی، تحقیقاتی و کارآفرینی ایشان در کشور توسعه قابل ملاحظه‌ای داشته است. این حمایت‌ها همچنان با جدیت بیشتر ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/۴۱۲۷

نظر شما