شناسهٔ خبر: 49391460 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

سرپرستی ۴۵ شرکت دانش‌بنیان توسط فناوران افغانستانی/ بورسیه ۸۰ رتبه اول کنکور افغانستان در۴دانشگاه برتر ایران

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با انتشار پستی در صفحه اینستاگرامش از ادامه‌دار بودن حمایت‌های معاونت علمی از نخبگان و فناوران افغانستانی خبرداد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس، این روزها که کشور دوست و همسایه‌مان افغانستان شرایط سیاسی و اجتماعی ناآرامی را تجربه می‌کند، برخی از دانشگاه‌ها و پارک فناوری پردیس با انتشار فراخوان‌هایی اعلام کرده‌اند از دانشجویان و فناوران نخبه افغانستانی حمایت می‌کنند و با آغوشی باز آن‌ها را می‌پذیرند.

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری نیز در جدیدترین پست اینستاگرامی خود با انتشار تصاویر استقبال گرم دانشگاه علوم پزشکی یزد از دانشجویان نخبه افغانستانی که در ایران بورسیه شده‌اند، از ادامه‌دار بودن حمایت‌های معاونت علمی و بنیاد نخبگان از نخبگان، فناوران و کارآفرینان افغانستانی خبرداد و نوشت :

《مرتبط با این روزهای افغانستان

در میان مهاجرین همسایه شرقی ما از کشور افغانستان هستند افرادی که به حوزه کاری من مربوط اند.

دانشگاههای ما در حال حاضر پذیرای دهها هزار نفر دانشجوی افغانستانی هستند. امسال مهمانهای ویژه‌تری هم خواهیم داشت.

از صد نفر اول کنکور کشور افغانستان هشتاد نفر در 4 دانشگاه کشورمان با حمایت بنیاد ملی نخبگان پذیرش شدند. 

معاونت علمی و فناوری هم در دو سال گذشته از فعالیتهای نخبگان، استارتاپها و کارآفرینان افغانستانی بطور جدی حمایت نموده است. 

حضور نخبگان و کارآفرینان افغانستانی به تبادلات اقتصادی ما و توسعه روابط و صادرات محصولات ایرانی کمک شایانی خواهد نمود و روابط ساختاری علمی و اقتصادی را بین دو کشور مسلمان، همسایه و همزبان را توسعه خواهد داد. در حال حاضر این عزیزان بیش از 45 شرکت دانشبنیان را سرپرستی و هدایت میکنند و باعث کارآفرینی برای ایرانیان هم شده اند.

در یک برنامه منسجم در دو سال گذشته و با همکاری نزدیک وزارت کشور برای بیش از 400 نفر از نخبگان و کارآفرینان افغانستانی اقامت‌های 5 ساله و بالاتر صادر شده و زمینه فعالیت‌های علمی، تحقیقاتی و کارآفرینی ایشان در کشور توسعه قابل ملاحظه‌ای داشته است. این حمایت‌ها همچنان با جدیت بیشتر ادامه خواهد داشت.》

 

 

انتهای پیام/

نظر شما