شناسهٔ خبر: 49212822 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه:

آموزش و پرورش کرمانشاه برای برگزاری حضوری کلاس ها آمادگی کامل دارد

کرمانشاه – ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به نزدیگی آغاز سال تحصیلی جدید گفت: آموزش و پرورش کرمانشاه برای شروع سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس آمادگی کامل دارد و از حضور دانش آموزان در مدارس استقبال می کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا؛ مجید یزدان پناه روز یکشنبه در حاشیه جلسه "پروژه مهر" در جمع خبرنگاران افزود: بازگشایی مدارس مهرماه ۱۴۰۰ بستگی به تصمیم ستاد ملی و استانی کرونا دارد.

او بیان داشت: آموزش و پرورش استان کرمانشاه برای سه حالت؛ کلاس های حضوری بازگشایی مدارس، غیر حضوری در بستر شبکه شاد و نیمه حضوری برخی دروس حضوری و برخی غیر حضوری برنامه ریزی کرده و آماده است.

حدود ۹۰ درصد معلمان دوز اول واکسن کرونا دریافت کرده اند

یزدان پناه همچنین بیان داشت حدود ۹۰ درصد معلمان و فرهنگیان و کارکنان آموزش و پرورش دوز اول دریافت کرده اند و از امروز و پس فردا دوز دوم آنها نیز در مراکز بهداشت در شهرستان ها و سه مرکز نواحی سه گانه شهر کرمانشاه تزریق خواهند کرد.

وی ابراز امیداوری کرد پس از تزریق دوز دوم واکسن کرونا معلمان و فرهنگیان، نوبت به دیگر افراد مرتبط با آموزش و پرورش مانند راننده های سیروس مدارس و والدین برسد تا با اطمینان بیشتری در خصوص بازگشایی حضوری مدارس تصمیم گیری شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در ادامه اظهار کرد در ارزشیابی ها صورت گرفته دانش اموزان کلاس های اول تا سوم بین تمام مقاطع تحصیلی از افت بیشتری برخوردار بودند چون کلاس اول واقعا سنخیت با آموزش مجازی ندارند زیرا آنها هنوز با سیستم درس خواندن و مطالب درسی آشنا نیستند چطور می توانند آن را مثل کلاس های بالاتر در بستر فضای مجازی به کار گیرند.

یزدان با بیان اینکه از برگزاری حضوری کلاس های پایه اول حتی به صورت نوبتی یک روز در میان هم استقبال می کنیم گفت: ۹۸ درصد دانش آموزان پایه اول استان تاکنون ثبت نام کرده و از خانواده۲ درصد باقی مانده نیز درخواست می کنیم هرچه سریعتر نسبت به ثبت نام دانش آموز خود اقدام کنند.

او همچنین گفت: تعدادی از دانش آموزان پایه دهم به دلیل اینکه نتایج آزمون مدارس تیزهوشان، نمونه دولتی و شاهد تازگی اعلام شده هنوز ثبت نام نکردند که بزودی با وجود اینکه تکلیف آنها مشخص شده آنان نیز ثبت نام می کنند.

یزدان پناه در ادامه گفت: آموزش و پرورش با توجه به آستانه آغاز سال تحصیل جدید در حال ساماندهی نیروی انسانی، ثبت نام نهایی دانش آموزان، صدور ابلاغ حکم همکاران فرهنگی ظرف یک و ۲ هفته آینده است.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۲۶ هزار فرهنگی و بیش از ۳۲۵هزار دانش آموز است.

نظر شما