شناسهٔ خبر: 49222680 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه:

با هر سناریویی،آماده بازگشایی مدارس در «کرمانشاه» هستیم

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: با هر سناریویی،آماده بازگشایی مدارس در «کرمانشاه» هستیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، مجید یزدان‌پناه؛ در نشست «پروژه مهر»، با اشاره به آمادگی مدارس برای بازگشایی در آغاز سال تحصیلی جدید، اظهار کرد: مدارس استان کرمانشاه آماده آغاز فرآیند تعلیم و ترییت بر اساس تصمیم ستاد ملی و استانی کرونا هستند و آمادگی برای بازگشایی مدارس به صورت حضوری ومجازی (غیرحضوری) و یا تلفیقی را داریم.

یزدان پناه با اشاره‌ به وضعیت واکسیناسیون فرهنگیان استان کرمانشاه، افزود: بیش از 80 درصد فرهنگیان استان در مراکز واکسیناسیون آموزش و پرورش واکسینه شده‌اند که با احتساب آن دسته از فرهنگیانی که به دلیل شرایط سنی و یا هر دلیل دیگری زودتر واکسینه شده اند، هم اکنون حدود 90 درصد معلمان استان دوز اول واکسن کرونا را دریافت کرده و دوز دوم نیز در مراکز تجمیعی واکسیناسیون آغاز خواهد شد.

 مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه افزود: با اتمام واکسیناسیون معلم‌ها به سراغ واکسیناسیون راننده سرویس‌های مدارس، خواهیم رفت تا با واکسینه کردن آنها در صورت اجازه ستاد ملی و استانی کرونا بتوانیم با خیال راحت مدارس را به صورت حضوری بازگشایی کنیم.

یزدان پناه در خصوص آمار ثبت نام دانش‌آموزان در مدارس، گفت: تاکنون بیش از 257 هزار نفر از دانش‌آموزان استان، در سامانه «سناد» ثبت نام شده‌اند و با احتساب دانش‌آموزانی که ثبت نام اولیه شده اما هنوز کار ثبت نام آنها در سامانه سناد نهایی نشده، حدود 300 هزار دانش‌آموز تاکنون در مدارس استان ثبت نام شده‌اند.

یزدان‌پناه با بیان این‌که هیچ چیز جایگزین «آموزش حضوری» نمی شود، گفت: در شرایط کنونی دانش‌آموزان تمامی دوره‌های تحصیلی نیازمند حضور در مدارس برای تکمیل فرآیند یادگیری هستند و امیدواریم با تصمیم ستاد ملی و استانی کرونا مدارس با رعایت پروتکل های بهداشتی به صورت حضوری بازگشایی شوند.

یزدان‌پناه خاطرنشان ساخت: بر اساس پیش بینی‌های صورت گرفته امسال باید 33 هزار نوآموز «کلاس اولی» راهی مدارس استان کرمانشاه شوند که تاکنون بیش از 90 درصد این نوآموزان در مدارس ثبت نام شده و به زودی این عدد به 100 درصد خواهد رسید لذا به نظر نمی‌رسد کرونا توانسته باشد آمار بازمانده از تحصیل استان را تحت تأثیری جدی قرار دهد.

نظر شما