شناسهٔ خبر: 49197039 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

۲۱۹ زندانی جرائم غیرعمد با بدهی ۱۱ میلیارد تومانی در انتظار همراهی خیران برای آزادی

مدیرعامل ستاد دیه استان همدان گفت: ۲۱۹ زندانی جرائم غیرعمد با بدهی ۱۱ میلیارد تومانی در زندان‌های این استان به سر می‌برند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، یداله روحانی منش، مدیرعامل ستاد دیه استان همدان گفت: ۲۱۹ زندانی جرائم غیر عمد در زندان‌های این استان به سر می‌برند که از این تعداد ۲۱۴ زندانی مرد و پنج زندانی زن هستند.

او افزود: ۱۶۹ زندانی به علت محکومیت‌های مالی، ۴۴ نفر به علت ناتوانی در پرداخت مهریه، سه زندانی به خاطر پرداخت نکردن نفقه و سه نفر هم به علت دیه ناشی از سوانح در زندان به سر می‌برند.

روحانی منش تصریح کرد: آزادی زندانیان جرائم غیرعمد این استان نیازمند کمک خیران و تامین بدهی ۱۱ میلیارد تومانی آنان است.

مدیرعامل ستاد دیه استان همدان گفت: همچنین ۱۱۴ زندانی جرائم غیرعمد این استان از ابتدای سالجاری تا پایان مرداد آزاد شدند و به آغوش خانواده بازگشتند که پنج نفر از آنان زن هستند.

یداله روحانی منش افزود: زندانیان آزاد شده در پنج ماهه سالجاری شامل ۷۸ زندانی دارای محکومیت مالی، ۲۰ زندانی مهریه، ۱۵ زندانی ناتوان در پرداخت نفقه و یک زندانی دیه ناشی از حوادث است.

او با بیان اینکه مجموع بدهی این زندانیان ۲۱ میلیارد و ۲۱۱ میلیون تومان بوده است تصریح کرد: با تلاش ستاد دیه و رایزنی‌های انجام شده ۸۷۳ میلیون و ۹۹۹ هزار تومان از بدهی زندانیان توسط شاکیان پرونده بخشیده شد.

مدیرعامل ستاد دیه استان همدان گفت: بیش از ۴۶۴ میلیون تومان از این بدهی زندانیان پرداخت و ۲ میلیارد و ۲۹۹ میلیون تومان آن  صندوق تامین خسارت‌های بدنی تامین و پرداخت شده است.

انتهای پیام/ا

نظر شما