شناسهٔ خبر: 49196558 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

در همدان؛

۲۱۹ زندانی جرائم غیرعمد چشم انتظار خیران

مدیرعامل ستاد دیه استان همدان گفت: ۲۱۹ زندانی جرائم غیرعمد در زندان‌های این استان شامل ۲۱۴ مرد و پنج زن هستند.

صاحب‌خبر -
  • ۲۱۹ زندانی جرائم غیرعمد چشم انتظار خیرانبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز همدان، یداله روحانی منش افزود: ۱۶۹ زندانی به علت محکومیت‌های مالی، ۴۴ نفر به علت ناتوانی در پرداخت مهریه، سه زندانی به خاطر پرداخت نکردن نفقه و سه نفر هم به علت دیه ناشی از سوانح در زندان به سر می‌برند.


وی اضافه کرد: آزادی زندانیان جرائم غیرعمد این استان نیازمند کمک خیران و تامین بدهی ۱۱ میلیارد تومانی آنان است.

مدیر عامل ستاد دیه استان همدان گفت: همچنین ۱۱۴ زندانی جرائم غیرعمد این استان از ابتدای سالجاری تا پایان مرداد آزاد شدند و به آغوش خانواده بازگشتند که پنج نفر از آنان زن هستند.

یداله روحانی منش افزود: زندانیان آزاد شده در پنج ماهه سالجاری شامل ۷۸ زندانی دارای محکومیت مالی، ۲۰ زندانی مهریه، ۱۵ زندانی ناتوان در پرداخت نفقه و یک زندانی دیه ناشی از حوادث است.

وی با بیان اینکه مجموع بدهی این زندانیان ۲۱ میلیارد و ۲۱۱ میلیون تومان بوده است افزود : با تلاش ستاد دیه و رایزنی‌های انجام شده ۸۷۳ میلیون و ۹۹۹ هزار تومان از بدهی زندانیان توسط شاکیان پرونده بخشیده شد.

مدیر عامل ستاد دیه استان همدان گفت: بیش از ۴۶۴ میلیون تومان از این بدهی توسط زندانیان پرداخت و ۲ میلیارد و ۲۹۹ میلیون تومان آن نیز توسط صندوق تامین خسارت‌های بدنی تامین و پرداخت شده است.

نظر شما