شناسهٔ خبر: 49056107 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

عضویت 30 هزار کردستانی در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد/کانون‌های مساجد مکانی امن برای جوانان است

مدیر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کردستان گفت:۳۰ هزار نفر در کردستان عضو کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد هستند و تعداد ۱۱ هزار نفر در سامانه بچه‌های مسجد آنلاین فعال هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس، کامل گلباغی ظهر امروز در همایش معتمدین، بزرگان، ائمه جماعات و ارکان مساجد بمناسبت روز جهانی مسجد در مسجد حضرت خدیجه (س) در سنندج مسجد را مرکز حکومت اسلامی و مهم ترین پایگاه سیاسی، اجتماعی و فرهنگی، اعتقادی و اخلاقی عنوان کرد.

وی اظهار کرد: در دوران هشت سال دفاع مقدس مسجد سنگر اجتماعات عظیم رزمندگان بوده است و امروز نیز مرکز سنگر اجتماعی و جبهه نرم اقتصادی، سیاسی و فرهنگی است.

وی با بیان اینکه مسجد پایگاهی است که سعادت دنیا و آخرت انسان را تضمین می‌کند، اظهار کرد: مسجد مرکز فرماندهی حکومت اسلامی بوده و امروز نیز مساجد در گام دوم انقلاب و در مسیر تحقق تمدن نوین اسلامی کارکردهای خود را به صورت جدی دنبال می‌کند.

وی با اشاره به اینکه ۶۱۲ کانون مساجد در استان فعالیت دارند گفت: تا پایان سال جاری ۶۳ کانون دیگر راه‌اندازی خواهد شد.

گلباغی اظهار کرد: افزون بر فعالیت‌های قرآنی و‌ تفسیر معارف، فعالیت‌های فرهنگی، هنری با هدف پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در این کانون‌ها ترویج می‌شود.

وی از کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به مکانی امن برای کودکان و‌ نوجوانان نام برد و گفت:
در ۴۳ کانون مساجد ۴۰ موضوع قرآنی به کودکان آموزش داده می‌شود.

مدیر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کردستان افزود: سایر فعالیت‌های کانون در فضای مجازی و سامانه بچه‌های مسجد انجام می‌شود.

وی به شاخص‌های ارزیابی و رتبه‌بندی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اشاره کرد و گفت: این شاخص‌ها در هشت شاخص و ۳۹ فعالیت از جمله قرآن، تئاتر، سرود، امر بمعروف و نهی از منکر، فیلم، دهه کرامت و فعالیت‌های فرهنگی هنری مساجد را در بر می‌گیرد.

به گفته وی، ۳۰ هزار نفر در کردستان عضو کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد هستند و تعداد ۱۱ هزار نفر در سامانه بچه‌های مسجد آنلاین فعال هستند.

مسجد یک مکان امن برای مسلمانان است

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه سنندج نیز در این مراسم گفت: از آنجا که مساجد تامین کننده امنیت فردی و اجتماعی محسوب می‌شود، مسجد مکانی امن برای همه مسلمانان است.

حسن عسگری افزود: در راستای ارتقای سطح معنویت افراد در دوران اوقات فراغت مساجد باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرند.

وی یادآور شد: در راستای پیشگیری از آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی باید از فضای معنوی مساجد بهره گرفت. 

وی با اشاره به کارکردهای دینی و فرهنگی مساجد افزود: همه ارکان مسجد باید فعالیت‌های خود را با هم هماهنگ کنند.

تبیین عملکرد مسجد در قالب عکس و پوستر

نمایشگاهی در قالب عکس و پوستر با هدف نمایش، بازیابی و‌ تبیین عملکرد و فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در مسجد خدیجه کبری(س) در معرض نمایش قرار گرفته است.

گلباغی با بیان اینکه عکس و تصویر بهترین ابزار انتقال پیام است، اظهار کرد: در این نمایشگاه عکس فعالان قرآنی و فعالیت‌های کانون‌ها به بهترین شکل تصویر شده است.

به گفته وی، این عکس‌ها متعلق به جمعی از هنرمندان سنندجی در جشنواره آیات است.

به گزارش خبرگزاری فارس، در این آئین از ۳۰ نفر از امامان جماعت، مدیران مسول و فعالان مساجد تجلیل و قدردانی بعمل آمد.
 ۳۰ مرداد به عنوان روز جهانی مساجد نامگذاری شده است.

۲۳۳۰/۸۵

نظر شما