شناسهٔ خبر: 49064615 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

فعالیت ۶۱۲ کانون فرهنگی و هنری در مساجد کردستان

اقتصاد ایران: سنندج- مسئول دبیرخانه نظارت بر کانون های فرهنگی و هنری مساجد کردستان از فعالیت ۶۱۲ کانون در سطح مساجد استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، همایش تجلیل از بزرگان، ائمه جماعت و ارکان مساجد سنندج روز یکشنبه در مسجد حضرت خدیجه (س) برگزار شد.

کامل گلباغی مسئول دبیرخانه نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کردستان نیز در این مراسم اظهار کرد: در حال حاضر ۶۱۲ کانون فرهنگی و هنری در سطح مساجد استان فعالیت دارند.

وی افزود: ۴۳۳ کانون در سطح مساجد مناطق روستایی فعالیت دارند و محوریت فعالیت‌های فرهنگی و هنری را در مناطق روستایی برعهده دارند.

گلباغی خاطرنشان کرد: در سامانه رسمی بچه‌های مسجد ۳۰ هزار عضو کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در کردستان ثبت نام رسمی شده‌اند و از خدمات این کانون‌ها در فضای مجازی بهره مند هستند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه سنندج نیز در این مراسم اظهار کرد: ۵۲ سال پیش رژیم صهیونسیتی مسجد الاقصی را به آتش کشید و به این دلیل ۳۰ مرداد هر سال در تمامی کشورهای اسلامی به عنوان روز جهانی مساجد ویژه برنامه‌هایی برگزار می‌شود.

سرهنگ حسن عسکری افزود: راز سعادت انسان در بندگی خداوند متعال است و عبادت کردن مسیر تکامل انسان هاست.

وی خاطرنشان کرد: مساجد از صدر اسلام تاکنون مرکزی برای تعالی مسلمانان و ارائه انواع آموزش‌ها بوده‌اند و در تأمین امنیت فردی و اجتماعی نقش ویژه ای داشته‌اند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه سنندج تصریح کرد: باید کارکردهای مساجد مورد توجه قرار گیرد و هم افزایی ارکان مساجد متشکل از هیأت امنا، ائمه جماعت، پایگاه‌های بسیج و کانون‌های مساجد با همدیگر شکل گیرد.

در ادامه این مراسم از ۳۰ نفر از معتمدین، ارکان و ائمه جماعت مساجد در سنندج تجلیل به عمل آمد.

برچسب‌ها:

نظر شما