شناسهٔ خبر: 49078306 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مساجد، خاستگاه انقلاب اسلامی است/مسجد مأمن تربیت رزمندگان دفاع مقدس است

فرمانده سپاه بیجار گفت: انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از دل مساجد برخواسته‌اند و امروز برای تقویت و پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی ایران به همدلی نیازمندیم که مساجد از ارکان مهم برای ایجاد همدلی میان مردم است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از بیجار، سیدمرتضی میرآقایی ظهر امروز در مراسم روز جهانی مسجد که در مسجد ولی عصر ( عج) بیجار برگزار شد ضمن گرامیداشت این روز بزرگ با اشاره به سخنی از معمار کبیر انقلاب مبنی بر اینکه "مساجد سنگر هستند، سنگرها را باید حفظ کنیم"، اظهار کرد: حفظ سنگر در بیان و کلام می‌تواند اتفاق بیفتد اما در عمل باید این مهم به منصه ظهور برسد. 

وی با بیان اینکه ما در بحث عمران و آبادانی مساجد به خوبی عمل کرده‌ایم اما جای عمران و‌ آبادانی معنوی و فرهنگی خالی است، گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا که دو سال است کشور را در برگرفته این مهم کم‌رنگ‌تر شده است. 

میرآقایی در ادامه بیان کرد: انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از دل مساجد برخواسته‌اند و امروز برای تقویت و پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی ایران به همدلی نیازمندیم که مساجد از ارکان مهم برای ایجاد همدلی میان مردم است.

وی بیان کرد: ارکان مساجد با داشتن پایگاه‌های مقاومت و ائمه جماعت نقش موثری در هدایت و رشد فرهنگ اسلامی جوانان دارند. 

فرمانده سپاه بیجار ادامه داد: مساجد ما محل پرورش شهیدانی بوده که نقش بسزایی در پیروزی انقلاب اسلامی ایران داشته‌اند. 

میرآقایی با بیان اینکه مساجد ما مأمن تربیت رزمندگان دفاع مقدس است، گفت: حضور و مبدا رزمندگان برای اعزام به جبهه جنگ علیه باطل مساجد بوده است.

وی یادآور شد: انقلاب ما از دل مساجد برخواسته است و‌ باید این پایگاه ارزشمنداسلامی را با همدلی به لحاظ فرهنگی نیز آباد سازیم.

انتهای پیام/۷۵/۲۳۳۰

نظر شما