شناسهٔ خبر: 49054993 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مشکلات اجتماعی در مساجد مطرح و ارائه راهکار شود/لزوم فعالیت‌های مشاوره‌ای به افراد نیازمند در مساجد

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: مشکلات و معضلات اجتماعی را می‌توان در مساجد مطرح کرد و برای آنها راهکارهای مناسبی ارائه شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی ظهر امروز در همایش معتمدین، بزرگان، ائمه جماعات و ارکان مساجد و تجلیل از ائمه جماعات در مسجد حضرت خدیجه کبری (س) سنندج که به مناسبت روز بزرگداشت مساجد اظهار کرد: اعتلای مسجد باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه مسجد مرکز آرامش و وحدت مسلمانان است یادآور شد: حضور نمازگزار در مسجد افزون بر برکات معنوی، عبادی و آثار روحی و اخلاقی آثار علمی، اجتماعی  و سیاسی ارزشمندی دارد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به فرمایش امام راحل (ره) که مسجد سنگر است گفت: در اوایل انقلاب بسیجیان در مسجد تجمع می‌کردند و از مسجد به جبهه‌های جنگ اعزام می‌شدند.

حجت‌الاسلام پورذهبی با اشاره به اینکه هم‌اکنون در دوران اپیدمی کرونا قرار داریم و فعالیت و تجمعات در مسجد کاهش یافته است، افزود: از این دوران و فرصت باید در راستای آماده‌سازی مساجد بهره گرفت.

وی بر رونق مساجد و ایجاد فضایی مناسب و جذاب در مساجد تاکید کرد و گفت: مسجد باید مکان جذاب و مناسبی باشد بطوریکه افراد را مجذوب خود کند، همچنین امکانات و وضوخانه مناسب داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: اعتلای مساجد و سرو سامان دادن به فضای فرهنگی مساجد و ایجاد فضایی آکنده از معنویت در آنها ضروری است.

حجت‌الاسلام پورذهبی بر احداث خانه‌های عالم در مساجد تاکید کرد و گفت: مشکلات و معضلات اجتماعی باید در مسجد بیان شود و راهکارهای مناسبی برای حل آنها ارائه کرد.

وی یادآور شد: مساجد در کنار وظایف معنوی و عبادی خود باید فعالیت‌های مشاوره‌ای به افرادی که مشکل دارند ارائه کند.

گفتنی است؛ ۳۱ مرداد به عنوان روز جهانی مساجد نامگذاری شده است و در این همایش که بمناسبت روز جهانی مساجد برگزار شد از  ۳۰ نفر از امامان جماعت، مدیران مسوول و فعالان مساجد استان تجلیل و قدردانی بعمل آمد.

انتهای پیام/2330/85

نظر شما