شناسهٔ خبر: 49060238 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در کردستان:

ارائه مشاوره در مساجد می‌تواند به رفع اختلافات قومی و خانوادگی کمک کند

نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: ارائه خدمات مشاوره در مساجد می‌تواند زمینه‌ساز رفع اختلافات و تنازعات قومی، خانوادگی و محله باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی نماینده ولی فقیه در استان کردستان در مراسم تجلیل از ائمه جمعه و ارکان انون‌های مساجد برتر شهرستان سنندج که به مناسبت روز جهانی مساجد برگزار شد، اظهار کرد: مسجد مرکزیت و جایگاهی دارد که اگر مورد توجه قرار نگیرد فضای مذهبی، دینی و اجتماعی را تتحت تاثیر قرار می‌دهد.

 

وی با اشاره به اینکه امام راحل(ره) زمینه‌ساز رفت و آمد افراد زیادی به مساجد بود، بیان کرد: امام فرمودند: «مسجد سنگر است» و این جمله امام راحل موجب شد تا افراد در این مکان مذهبی جمع شوند و از آنجا به جبهه‌ها اعزام شوند و این بیانگر خاستگاه مساجد است.

 

نماینده ولی فقیه در کردستان خاطرنشان کرد: مسجد باید دارای آثار عبادی باشد و حال و هوای ذکر و نیایش و دعا در این مکان به خوبی ظهور و بروز یابد.

 

حجت‌الاسلام پورذهبی آثار علمی مساجد را از دیگر آثار مساجد دانست و بیان کرد: علاوه بر آثار علمی و عبادی، آثار جهادی، آثار اعتقادی و آثار اجتماعی نیز در آثار و کارکردهای مساجد دیده می‌شود.

 

وی اضافه کرد: مسجد می‌تواند برای رفع اختلافات و تنازعات قومی، خانوادگی و محله؛ مشاوره ارائه دهد و زمینه ارائه خدمت و رفع اختلافات را نیز فراهم کند.

 

وی اضافه کرد: باید رغبت تردد مردم به مسجد را افزایش داد و کارکردهای مسجد را بیشتر به مردم معرفی کرد تا بتوانند از جایگاه مساجد برای رفع برخی مشکلات خود بهره ببرند.

 

نماینده ولی فقیه در کردستان توجه به اعتلای مسجد را مورد تاکید قرار داد و گفت: نگاه روزمرگی به مسجد نمی‌تواند زمینه تردد و حضور افراد را در این مکان فراهم کند بنابراین باید اعتلای مسجد مورد توجه قرار گیرد و زمینه آرامش و وحدت را نیز فراهم کند.

 

حجت‌الاسلام پورذهبی بیان کرد: ما در نظام اسلامی هستیم و باید بتوانیم با ارائه بینش و روشنگری جایگاه مسجد را برای همه افراد جامعه تبیین کرد.

 

وی کارکرد سیاسی را نیز از دیگر آثار مساجد دانست و اضافه کرد: مسجد دارای کارکرد و آثار فراوانی است و نباید از این کارکردها غافل شد.

 

نماینده ولی فقیه در کردستان خطاب به ائمه جمعه و فعالان مساجد تصریح کرد: باید فضای مسجد فضای جذاب و مناسبی برای حضور مردم باشد تا بیش از پیش رونق بگیرد.

 

حجت‌الاسلام پورذهبی خواستار ساماندهی و تجهیز خانه‌های عالم توسط هیات امنای مساجد شد و گفت: توجه به خانه‌های عالم برای سکونت مناسب ائمه جمعه و روحانیون مساجد لازم است.

 

وی در پایان گفت: شیوع کرونا موجب حضور کمتر مردم در مساجد شده اما این زمان فرصتی است تا برای جذابیت و تمیزی مساجد تلاش شود.

پایان پیام/713

نظر شما