شناسهٔ خبر: 49028438 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

استاندار هرمزگان:

هیچ محدودیتی برای رونق جزیره هرمز قائل نیستیم /ملوانان هرمزی تلاش کنند روابط تجاری و اقتصادی را توسعه دهند

استاندار هرمزگان گفت: سازمان صمت برای همه ملوانان هرمز، مجوز و کارت ملوانی صادر خواهد کرد، بنابراین ملوانان در این خصوص هیچ‌گونه نگرانی نداشته باشند و تلاش کنند روابط تجاری و اقتصادی را در هرمز توسعه دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا از بندرعباس، فریدون همتی با اشاره به بازدید از رینگ دور جزیره هرمز، گفت: با توجه به اینکه این پروژه به عنوان زیرساخت مهم و اولویت دار بخش گردشگری جزیره محسوب می شود، تسریع در بهره برداری از این پروژه یک ضرورت است.

وی به فعالیت های توسعه‌ای در بخش ساحلی این جزیره اشاره و عنوان کرد: این فعالیت ها در ضلع شرقی و شمالی ساحل هرمز روند رو به رشد و مطلوبی داشته است و اجرای کامل این طرح می تواند از ایجاد خسارت و آسیب به قلعه پرتقالی ها پیشگیری کند.

استاندار هرمزگان تصریح کرد: اگرچه طی چهارسال اخیر اقدامات خوبی در حوزه زیرساختی و روبنایی در بخش های مختلف جزیره هرمز انجام شده است اما انتظار ما شتاب بیشتر در اجرای پروژه ها و کار شبانه روزی است که با بهره برداری از این پروژه ها، بتوانیم مطالبات و نیازهای مردم فهیم جزیره را زودتر از موعد مقرر و پیش بینی شده پاسخ بدهیم.

همتی با اشاره به اقدامات و طرح های عمرانی در دست اقدام در بافت فرسوده هرمز نیز گفت: منابع خوبی از محل اعتبارات وزارت کشور برای عمران جزیره هرمز جذب شده است که امیدواریم با افزایش تعامل بین فرمانداری، بخشداری و شهرداری هرمز، فرآیند توسعه در این جزیره شتاب بیشتری بگیرد.

استاندار هرمزگان، اظهار کرد: انتخاب شهردار پرتحرک و فعال توسط اعضای شورای اسلامی شهر هرمز یک ضرورت و اصل مهم برای پیشبرد برنامه های توسعه ای در این جزیره است.

وی همچنین با اشاره به راه‌اندازی بازارچه ملوانی هرمز و با بیان اینکه هیچ محدودیتی برای رونق جزیره هرمز قائل نیستیم، اضافه کرد: سازمان صمت برای همه ملوانان هرمز، مجوز و کارت ملوانی صادر خواهد کرد، بنابراین ملوانان در این خصوص هیچ‌گونه نگرانی نداشته باشند و تلاش کنند روابط تجاری و اقتصادی را در هرمز توسعه دهند.

احمد مرادی نماینده مردم بندرعباس نیز با اشاره به اینکه هرمز از زمان های دور به عنوان یکی از جزایر مهم محسوب می شود، گفت: مردم خوب، خونگرم و شهیدپرور این جزیره شایسته دریافت بهترین خدمات هستند که خوشبختانه اقدامات خیلی خوبی انجام شده و در حال اجرا است.

وی افزود: دستورات استاندار هرمزگان و تأکید و نظارت مضاعف بر پروژه ها، به‌طور قطع شتاب روند اجرایی پروژه ها را بیشتر می کند و در صورت رفع برخی موانع موجود که با دستور استاندار در بازدید امروز مورد تأکید قرار گرفت، این امیدواری وجود دارد که مردم زودتر از موعد مقرر خدمات ضروری و مورد نیاز خود را در این جزیره استراتژیک و مهم دریافت کنند.

نظر شما