شناسهٔ خبر: 48955685 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

سفیر روسیه در کابل با مقامات طالبان گفتگو خواهد کرد

به گفته وزارت خارجه روسیه، دیمیتری ژیرنوف سه شنبه در کابل با مقامات طالبان دیدار و پیرامون تامین امنیت دیپلمات‌های روسیه گفتگو خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  الجزیره، وزارت امور خارجه روسیه امروز (دوشنبه) اعلام کرد که دیمیتری ژیرنوف، سفیر روسیه در کابل، فردا (سه شنبه) با هماهنگ کننده جنبش طالبان، ملاقات و در خصوص تامین امنیت نمایندگی دیپلماتیک روسیه در این کشور گفتگو خواهد کرد.

وزارت خارجه روسیه همچنین اعلام کرد: کنترل طالبان بر کابل، پایتخت افغانستان برای مسکو غافلگیر کننده بود. روسیه و دیگر کشور‌ها روی نیرو‌های مسلح دولت افغانستان بیشتر حساب باز کرده بودند.

این وزارتخانه در ادامه تصرف کابل از سوی طالبان را نتیجه شکست سیاست‌های آمریکا در این کشور عنوان کرد و گفت: «واشنگتن هنوز نمی‌داند درباره وضعیت افغانستان چه باید بکند و ما دائماً با آن برای کنترل اوضاع در تماس هستیم.»

این وزارت خانه در پایان تصریح کرد: مسکو در به رسمیت شناختن طالبان عجله نمی‌کند و این موضوع به رفتار آن‌ها بستگی دارد.

ضمیر کابلوف، نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در امور افغانستان نیز ضمن ابراز امیدواری به ایجاد روابط دوستانه  بین مسکو و قدرت جدید افغانستان، گفت: «این فقط یک امیدواری نیست بلکه من مطمئن هستم با اتکا به تجاربی که در طول این سالیان به دست آورده ایم، روابط خوبی را ایجاد خواهیم کرد.»

روز گذشته نیز سفارت روسیه در کابل اعلام کرد که روسیه  نقش فعالی در تماس‌ها بین طرف‌های سیاسی در افغانستان خواهد داشت و مسکو برای همکاری با دولت انتقالی در افغانستان آمادگی دارد.

انتهای پیام/

نظر شما