شناسهٔ خبر: 48897594 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

آمریکا: همه تلاشمان را برای پایان دادن به خشونت‌ها در افغانستان به کار می‌بریم

وزارت امور خارجه آمریکا با انتشار بیانیه‌ای ضمن ابراز نگرانی از وضع فعلی افغانستان، بر حل بحران افغانستان از راه‌های دیپلماتیک تأکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، وزارت امور خارجه آمریکا درپی گسترش پیشروی‌های طالبان و وخامت وضعیت امنیتی در افغانستان، با انتشار بیانیه‌ای ضمن ابراز نگرانی اعلام کرد: «ما همه تلاش خود را برای پایان دادن به خشونت‌ها در افغانستان به کار می‌بریم.»

در ادامه بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده است: «ما بر تلاش دیپلماتیک برای حل این بحران تمرکز کرده‌ایم. در همین راستا یک هیئت دیپلماتیک آمریکایی برای ملاقات با سران دیگر کشور‌های منطقه در قطر حضور دارند.»

وزارت خارجه این کشور همچنین اعلام کرد: «ما و سازمان ملل هیچ دولتی را که از طریق زور به قدرت برسد به رسمیت نمی‌شناسیم. چین و روسیه نیز اعلام کرده اند هیچ دولتی را که به زور در افغانستان به قدرت برسد، به رسمیت نخواهند شناخت.»

وزارت خارجه این کشور همچنین در ادامه اظهار داشت: «ما در قبال مردم افغانستان، ازجمله افرادی که با ما همکاری کردند، مسئولیت بزرگی داریم. ما هر کاری که از دستمان برمی‌آید، از نظر انسانی، دیپلماتیک و سیاسی برای تثبیت وضعیت افغانستان انجام می‌دهیم.»

در ادامه این بیانیه نوشته شده است: «طالبان گفت که تأسیسات دیپلماتیک را هدف قرار نخواهند داد و ما به همه آنچه آن‌ها می‌گویند اعتماد نمی‌کنیم، اما اقدامات آن‌ها را بررسی خواهیم کرد.»

وزارت خارجه آمریکا در این بیانیه اظهار داشت که اگر طالبان حقوق اولیه بشر را رعایت نکند، تحریم‌ها برداشته نخواهد شد.

بعد از تسلط طالبان بر هرات و نزدیک‌تر شدن این گروه به کابل، وزارت خارجه دانمارک اعلام کرد این کشور به صورت موقت سفارت خود در کابل، پایتخت افغانستان را تخلیه کرده است.

پس از دانمارک و آلمان، وزارت خارجه نروژ هم اعلام کرد سفارت این کشور در کابل به طور موقت تخلیه شده است.

پیش از این وزارت خارجه ۳ کشور اروپایی شامل آلمان، انگلیس، و فرانسه در بیانیه‌هایی جداگانه از شهروندان خود خواسته بودند خاک افغانستان را در اسرع وقت ترک کنند.

انتهای پیام/

نظر شما