شناسهٔ خبر: 48951590 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

نماینده روسیه: عجله‌ای برای به رسمیت شناختن طالبان نداریم

نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در امور افغانستان اعلام کرد مسکو برای به رسمیت شناختن طالبان عجله ندارد و منتظر رفتارهای آتی این گروه خواهد بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، ضمیر کابلوف، نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در امور افغانستان، در گفتگو با خبرنگار راشاتودی اعلام کرد که مسکو عجله‌ای برای به رسمیت شناختن طالبان در افغانستان نخواهد داشت.

کابلوف در ادامه افزود: «ما برای به رسمیت شناختن طالبان شتاب نمی‌کنیم و منتظر خواهیم بود تا ببینیم که طالبان چگونه رفتار خواهد کرد.»

این دیپلمات روس همچنین با اشاره به بیانیه طالبان گفت: آن‌ها در انتظار واگذاری کامل قدرت بودند و هرگونه احتمال تشکیل دولت موقت را رد کردند.

 او با سرزنش اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان گفت: «مقصر وضعیت فعلی افغانستان اشرف غنی است که با تعلل و ممانعت از مذاکرات، همه چیز را از دست داد.»

با این حال، کابلوف ضمن ابراز امیدواری به ایجاد روابط دوستانه  بین مسکو و قدرت جدید افغانستان، گفت: «این فقط یک امیدواری نیست بلکه من مطمئن هستم با اتکا به تجاربی که در طول این سالیان به دست آورده ایم، روابط خوبی را ایجاد خواهیم کرد.»

روز گذشته نیز سفارت روسیه در کابل اعلام کرد که روسیه  نقش فعالی در تماس‌ها بین طرف‌های سیاسی در افغانستان خواهد داشت و مسکو برای همکاری با دولت انتقالی در افغانستان آمادگی دارد.

گروه طالبان، ظهر یک‌شنبه بدون درگیری مسلحانه وارد کابل شد و کاخ ریاست جمهوری و مراکز دولتی افغانستان را که از سوی نیرو‌های افغان تخلیه شده بود را تصرف کرد و این درحالی بود که اشرف غنی، رئیس جمهور  افغانستان این کشور را ترک کرد و به تاجیکستان رفت.

انتهای پیام/

نظر شما