شناسهٔ خبر: 46928638 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مسکو از طالبان خواست خویشتنداری کرده و از نظامی‌گری دوری کند

یک دیپلمات ارشد روسی اعلام کرد که مسکو شکایت طالبان از آمریکا در خصوص تغییر زمان خروج نیرو‌های این کشور از افغانستان را درک می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، ضمیر کابلوف، فرستاده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در افغانستان و مدیر بخش دوم آسیا در وزارت امورخارجه روسیه، قرار ملاقات با اعضای طالبان در تاریخ ۳۰ آوریل را رد نکرد.

او گفت: «من اعتراضات طالبان در خصوص بدقولی آمریکا در خروج نیروهایش از افغانستان را می‌فهمم، ولی در حال حاضر دستوری رسیده است مبنی بر آرام کردن طالبان تا با آمریکا به یک توافق قابل قبول برسند تا زمان خروج نظامیان این کشور از افغانستان فرا برسد.»

کابلوف افزود: ما بار‌ها تاکید کرده‌ایم اولویت مهم برای ما آشتی ملی در این کشور است، و ما نگران این موضوع هستیم و نمی‌خواهیم آشتی ملی تحت تاثیر اختلافات آمریکا و طالبان قرار بگیرد.

پیش از این ژنرال اسکات میلر، فرمانده نیرو‌های آمریکایی و نیرو‌های ناتو در افغانستان، از آغاز عقب نشینی اکثر نیرو‌های خارجی از افغانستان و تحویل پایگاه‌ها و تجهیزات نظامی به نیرو‌های افغان خبر داد.

پس از مذاکراتی که چندین سال به طول انجامید و بیش از یک بار متوقف شد، آمریکا و طالبان در فوریه ۲۰۲۰ یک توافق را در دوحه امضا کردند؛ توافق نامه‌ای که سازماندهی خروج تدریجی نیرو‌های آمریکایی از افغانستان و زمینه سازی مذاکرات مستقیم بین دولت این کشور و طالبان را فراهم می‌کند.

انتهای پیام/

نظر شما