شناسهٔ خبر: 67837452 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

پاکستان درهای کشور را به روی مهاجران بیمار افغان هم بست

به دنبال مسدود شدن گذرگاه تورخم به روی شهروندان افغانستان توسط پاکستان، وزارت خارجه این کشور اعلام کرده که شهروندان افغانستان فقط با داشتن ویزا می‌توانند وارد این کشور شوند. این درحالی است که پاکستان گذرگاه تورخم را در دو روز گذشته به روی بیماران افغانستانی که تحت نظر مراکز درمانی این کشور بودند، بسته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرآنلاین به نقل از آواپرس، ممتاز زهرا بلوچ، سخنگوی وزارت خارجه پاکستان در نشست خبری گفت که شهروندان افغانستان فقط با داشتن ویزا می‌توانند وارد پاکستان شوند.
 
این در حالی است که موضوع داشتن ویزا برای اتباع کشور جهت سفر به پاکستان، به مشکلی در مناطق مرزی دو کشور تبدیل شده است. مردم منطقه مرزی چمن در پاکستان از ماه‌ها به این سو با این تصمیم دولت این کشور دست به اعتراض و تحصن زده اند تا کسانی که در دو طرف مرز رفت و آمد می کنند، همچنان بدون پاسپورت و ویزا و با ارائه مدارک هویتی از جمله کارت ملی بتوانند بین دو کشور تردد کنند.
 
در روزهای گذشته خبری منتشر شد که گذرگاه چمن به روی رفت و آمد باز شده، اما یک روز پس از آن، دوباره مسدود شد. همچنین گزارش هایی در مورد مسدود شدن گذرگاه تورخم به روی مسافران افغانستانی که حتی ویزا دارند، منتشر شده است. هنوز مقام های رسمی دو کشور در مورد وضعیت اخیر چمن/ اسپین بولدک و تورخم موضع گیری نکرده اند.
 
سفر با ویزا به پاکستان، به خصوص مشکلاتی را برای رانندگان موتورهای باربری بین دو کشور ایجاد کرده و قرار بود که برای آنها به جای ویزا، مجوزهای موقت مدت دار صادر شود، اما حالا وزارت خارجه پاکستان برخلاف برخی توافقات نهادهای اقتصادی و تجاری این کشور، دوباره بر رژیم تک سندی برای ورود به این کشور تأکید کرده است.
 
 حکومت پاکستان رفت‌وآمد از طریق تورخم را به روی دارندگان مجوز الکترونیکی که ویژه بیماران است متوقف کرده و تنها ورود مسافران عادی و فعالیت‌های بازرگانی مجاز است. مجوزهای الکترونیکی سفر به بیمارانی صادر می‌شود که زیر مراقبت‌های بهداشتی در مراکز درمانی پاکستان هستند.
 
311311

نظر شما