شناسهٔ خبر: 49129022 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تلاش روسیه برای بازگرداندن دیپلمات‌های خود به مسکو

سفیر روسیه در افغانستان اعلام کرد در تلاش برای بازگرداندن دیپلمات‌های خود از کابل به مسکو هستیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از خبرگزاری تاس، سفیر روسیه در کابل اعلام کرد سفارت روسیه در افغانستان در تلاش است تا دیپلمات‌های خود را به روسیه بازگرداند.

دیمیتری ژیرنوف، سفیر روسیه در افغانستان امروز (چهارشنبه) در مصاحبه با خبرگزاری راشا تودی گفت: پرواز‌های بین المللی به دلیل هرج و مرج در فرودگاه کابل از سوی آمریکایی‌ها لغو شد. ما شنیدیم که پرواز‌ها باید در آینده نزدیک از سر گرفته شود اما در حال حاضر هیچ تضمینی وجود ندارد. 

ژیرنوف گفت: گروهی از کارکنان ما باید در مسکو باشند. چندین کارمند که به دلیل سفر‌های کاری در کابل مانده بودند  باید به مسکو بازگردند. همچنین تعدادی از کارکنان سفارت برای تعطیلات خود برنامه ریزی کردند که مایل به گذراندن آن هستند. در حال حاضر قادر به بازگرداندن هیچ کدام از آنها نیستیم.

پیش از این، اداره هوانوردی غیرنظامی افغانستان تصمیم گرفته بود که همه پرواز‌ها به کابل و از کابل را تا اطلاع ثانوی متوقف کند زیرا این فرودگاه مملو از افرادی است که می‌خواهند افغانستان را ترک کنند.

پیشتر، سفیر روسیه در افغانستان اعلام کرده بود که نماینده دفتر سیاسی طالبان از سفارت روسیه در کابل، پایتخت افغانستان بازدید کرد و از دیپلمات‌های روسی خواست به رهبران مرکز مقاومت باقی مانده در دره پنجشیر اطلاع دهند که طالبان به دنبال گفتگو و راه‌حلی مسالمت آمیز است.

وزارت خارجه روسیه نیز گفته بود سفارت روسیه در کابل به فعالیت خود ادامه می‌دهد و تماس‌های کاری با نمایندگان مقام‌های جدید در افغانستان به منظور تامنین امنیت ماموریت روسیه در خارج از کشور برقرار شده است.

انتهای پیام/

نظر شما