شناسهٔ خبر: 48916767 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

افتتاح مرکز جدید تزریق واکسن کرونا در منطقه ۱۶ تهران

مرکز تجمیعی واکسیناسیون در منطقه ۱۶ تهران امروز با مشارکت شرکت شهر سالم شهرداری تهران و دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، این مرکز تجمیعی واکسیناسیون با حضور آقای زالی فرمانده ستاد مقابله با بیماری کرونای کلانشهر تهران، علیرضا جاوید سرپرست شهرداری تهران، آقای چمران رئیس شورای شهر تهران و جمعی از اعضای شورای شهر ششم و مدیران شهری افتتاح شد و مجموع مراکز تجمیعی واکسیناسیون تهران به ۱۱۴ مرکز رسید.
دکتر زالی در حاشیه این مراسم با بیان اینکه افتتاح مراکز تجمیعی واکسیناسیون در تهران شتاب بیشتری گرفته است، گفت: با توجه به اینکه میزان بیماری به شدت افزایش یافته است، افتتاح این مراکز و سرعت گرفتن واکسیناسیون نقش موثری در کاهش بیماری خواهد داشت.
فرمانده ستاد مقابله با بیماری کرونا با بیان اینکه با افتتاح این مرکز تعداد مراکز واکسیناسیون به ۱۱۴ مرکز می‌رسد، افزود: در این مرکز ۲۰ واحد تزریق واکسن ایجاد شده است و روزانه این امکان وجود دارد که برای ۲ هزار نفر تزریق واکسن انجام دهد.
زالی گفت: ۵۰ درصد از ظرفیت واکسیناسیون در این مرکز تجمیع به تزریق واکسن برای کارکنان شهرداری و ۵۰ درصد دیگر به مردم عادی تعلق گرفته است.
وی با بیان اینکه منطقه ۱۶ دارای بافت جمعیتی پر تراکم و حدود ۳۰۰ هزار نفر جمعیت است، گفت: این منطقه با توجه به بافت جمعیتی و جغرافیایی که دارد، ضروری است واکسیناسیون با سرعت بیشتری انجام شود.
دکتر زالی افزود: این مرکز که در سوله مدیریت بحران شهرداری منطقه ۱۶ و در شمال غرب پارک بعثت قرار دارد، چهارمین مرکز تجمیعی است که با همکاری شرکت شهر سالم شهرداری تهران افتتاح می‌شود و دو مرکز آن به مراکز تزریقی و خدمات پزشکی اختصاص دارد و در دو مرکز دیگر هم کار واکسیناسیون انجام می‌شود.
فرمانده ستاد مقابله با بیماری کرونای کلانشهر تهران، درباره اثار تعطیلات پیش رو در کاهش بیماری نیز گفت: این تعطیلات می‌تواند به کاهش روند گسترش بیماری و همچنین به کادر درمان کمک کند مشروط بر اینکه همه مسئولان نظارتی به وظایف خود به درستی و کامل عمل کنند، جلوی سفر‌ها گرفته شود و تردد در درون شهر و برون شهر‌ها به شدت کاهش یابد.
وی درباره وضع بیماری در تهران نیز گفت: امروز آمار مراجعان سرپایی در تهران حدود ۲۴ هزار نفر بوده است و در مجموع ۹ هزار و ۶۷۰ بیمار در مراکز درمانی تهران بستری هستند و دو هزار و ۶۱۰ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه بستری قرار دارند.
زالی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته تعداد مراجعان بستری ما حدود هزار ۸۰۰ نفر بوده است که ۱۸۰ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شدند.

برچسب‌ها:

نظر شما