شناسهٔ خبر: 48961229 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تزریق واکسن کرونا به ۳۳ درصد از جمعیت هدف در استان تهران

فرمانده ستاد مدیریت بیماری کرونا در تهران: میزان واکسیناسیون در تهران روز گذشته به ۲۵ هزار دُز رسید که یک رکورد محسوب می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، دکتر علیرضا زالی بعد از ظهر امروز دوشنبه در حاشیه جلسه ستاد مقابله با کرونا استان تهران در جمع خبرنگاران افزود: در تهران ۳ میلیون و ۳۱۰ هزار نفر واکسینه شده‌اند که ۷۷۰ هزار نفر آن‌ها هر دو دُز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

وی گفت: حدود ۳۳ درصد جمعیت هدف واکسیناسیون در استان تهران (۱۰ میلیون نفر) واکسینه شده‌اند.

هنوز به قله همه گیری کرونا نرسیده ایم

فرمانده ستاد مقابله با کرونا استان تهران از افزایش حدود ۱۰ درصدی مراجعان و بستری‌های کرونایی در پایتخت خبر داد و گفت: هنوز به قله اپیدمی و شیوع نرسیده‌ایم.
دکتر علیرضا زالی بعد از ظهر امروز دوشنبه در حاشیه جلسه ستاد مقابله با کرونا استان تهران در جمع خبرنگاران افزود: این هفته میزان مراجعان سرپایی به مراکز خدمات رسانی استان تهران ۱۰ و یک دهم درصد و مجموعه ابتلاء، مراجعان و بستری در تهران نسبت به هفته قبل ۹ و ۷ دهم درصد افزایش داشته است.

<div id="video-display-embed-code_6855386"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3194843/6855386?width=500&height=300"></script></div>

وی افزود: هم اکنون ۹ هزار و ۸۶۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های تهران بستری هستند که ۲ هزار و ۷۰۰ مورد آن در بخش مراقبت‌های ویژه است و همچنان ورودی قابل توجهی به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی داریم.

زالی اضافه کرد: در شبانه روز گذشته حدود ۲ هزار و ۶۰۰ بیمار در بیمارستان‌های تهران بستری و یک هزار و ۷۰۰ بیمار هم در همین مدت ترخیص شدند.

افزایش رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی

فرمانده عملیات ستاد مقابله با کرونا استان تهران گفت: گزارش میدانی نشان دهنده این است که رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی افزایش پیدا کرده است.

دکتر علیرضا زالی در جمع خبرنگاران افزود: در هفته‌های نهم و دهم خیز پنجم کروناویروس در کشور و استان تهران قرار داریم و همچنان شاهد افزایش آمار‌ها هستیم. از سوی دیگر هنوز به قله این شیوع و همه گیری نرسیده ایم. تعداد بستری ها، مراجعین و ابتلا در هفته جاری ۹.۷ درصد نسبت به هفته گذشته افزایش داشته است.

<div id="video-display-embed-code_6855388"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3194843/6855388?width=500&height=300"></script></div>

وی ادامه داد: خوشبختانه شاهد افزایش کلینیک‌های سرپایی هستیم و خدمت رسانی در این کلینیک‌ها از ۴۴۰۰ نفر به قریب ۸۰۰۰ نفر افزایش پیدا کرده است.

فرمانده عملیاتی ستاد مقابله با کرونا استان تهران با اشاره به بازدید‌های میدانی در خصوص نظارت بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی گفت: بازدید‌های میدانی، افزایش رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی را در دو هفته گذشته نشان می‌دهد، لذا جا دارد که از شهروندان تهرانی تشکر کنیم. بی تردید تعطیلی‌هایی که اعلام شده می‌تواند نقش آفرین و راهگشا باشد، اما نیاز است که شهروندان کمک کنند تا امواج سهمگین بیماری در خیز پنجم کنترل شود.

وی در خصوص تزریق واکسن نیز گفت: رکورد تزریق ۱۲۴ هزار واکسن روزانه در ۱۰۸ مرکز استان تهران ثبت شده است و در حال حاضر سه میلیون و ۳۱۰ هزار دُز واکسن در استان تهران تزریق شده که ۷۷۰ هزار نفر هر دو دُز واکسن را دریافت کردند.

برچسب‌ها:

نظر شما