شناسهٔ خبر: 67829004 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

الحاق ۱۸ آمبولانس به جمعیت هلال احمر اصفهان / هزینه ۳.۵ میلیاردی تجهیز هر خودروی نجات

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر اصفهان با اشاره به الحاق ۱۸ آمبولانس به جمعیت هلال احمر اصفهان گفت: تجهیز هر یک از خودروهای نجات بالغ بر ۳.۵ میلیارد تومان هزینه خواهد داشت که هنوز انجام نشده است.

صاحب‌خبر -

بمانعلی یوسفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به رونمایی و الحاق ۱۸ دستگاه خودروی آمبولانس امدادی به جمعیت هلال احمر استان اصفهان اظهار کرد: قرار بر این بود که به جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان ۴۰ دستگاه خودرو اضافه شود که ۲۲ دستگاه خودروی امدادی هفته گذشته و ۱۸ دستگاه آمبولانس امدادی نیز طی امروز به ناوگان امدادی این جمعیت اضافه شد.

وی افزود: در حال حاضر با احتساب خودروهای اضافه شده به ناوگان امدادی استان، جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان دارای ۴۰ دستگاه خودروی نجات و ۷۵ دستگاه آمبولانس است.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر اصفهان تصریح کرد: در صورت تجهیز و پلاک شدن خودروهای اضافه شده به ناوگان جمعیت هلال‌احمر، استان در حیطه تجهیزات امدادی به حد وضعیت مطلوبی خواهد رسید و آمار ناوگان امدادی استان اصفهان نسبت به سایر استان‌های کشور، بیشتر است.

یوسفی با بیان اینکه سطح حادثه استان اصفهان نیز بیشتر از سایر استان‌های کشور است، ادامه داد: هر دستگاه خودروی اضافه شده به ناوگان امدادی استان حدود ۱۳ میلیارد تومان هزینه در بر داشته و امید است خودروهای افزوده شده به ناوگان به زودی تجهیز و پلاک شود و به منظور خدمت‌رسانی به افراد، مورد استفاده قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه تجهیز هر یک از آمبولانس‌ها بالغ بر ۶۰۰ میلیون تومان هزینه دارد، گفت: تجهیز آمبولانس‌ها انجام شده و تنها باید پلاک شوند، اما تجهیز هر یک از خودروهای نجات بالغ بر ۳.۵ میلیارد تومان هزینه خواهد داشت که هنوز انجام نشده است.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر اصفهان اضافه کرد: ۳۳ شعبه هلال‌احمر، ۴۰۰ خانه هلال احمر و ۴۵ پایگاه امدادی شامل پایگاه‌های امداد جاده‌ای، کوهستانی، ساحلی و کویری در استان اصفهان فعال است که خودروهای امدادی جدید نیز پس از پلاک‌گذاری و تجهیز شدن به وسایل امدادی در پایگاه‌های امداد و نجات شهرستان‌ها شروع به فعالیت خواهند کرد.

یوسفی افزود: خودروهای اضافه شده به ناوگان امدادی این جمعیت، به تناسب صعب العبور بودن، دسترسی به جاده‌های مواصلاتی و آمار حوادث یک سال گذشته به ۴۵ پایگاه امدادی هلال احمر استان اصفهان تخصیص پیدا می‌کند.

نظر شما