شناسهٔ خبر: 48719779 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۱۹۲ تن گوشت غیرقابل مصرف مرغ در خراسان رضوی معدوم شد

مشهد- ایرنا- معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی از شناسایی و معدوم‌سازی ۱۹۲ تن گوشت غیرقابل مصرف مرغ در این استان در سال جاری خبر داد.

صاحب‌خبر -

دکتر محمد رشتی‌باف روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: این میزان گوشت غیرقابل مصرف مرغ در بازدیدهای صورت گرفته کارشناسان دامپزشکی از کشتارگاه های طیور استان کشف و ضبط شده است.

وی میزان کشتار طیور در کشتارگاه های استان در مدت یادشده را بیش از ۲۷ میلیون قطعه دانست و گفت: تمامی ۱۴ کشتارگاه طیور استان، صنعتی است و دامپزشکان و دیگر رده های دامپزشکی به عنوان تیم نظارت فنی- بهداشتی بر مراحل مختلف استحصال گوشت مرغ از ذبح تا بسته بندی نظارت کامل دارند.
وی خاطرنشان کرد: دامپزشکی استان براساس رسالت سازمانی خود مبنی بر پیشگیری از بیماری های مشترک بین انسان و حیوان و نیز نظارت بر سلامت فرآورده های خام دامی مورد استفاده در سبد غذایی خانوار، نظارتی همه جانبه از مزرعه تولیدات دامی تا سفره خانوار بر کلیه مراکز تولید، نگهداری و عرضه فرآورده های خام دامی و کشتارگاه های طیور داشته است.
رشتی‌باب بیان کرد: دامپزشکی خراسان رضوی از ابتدای امسال بر روند تولید و عرضه ۵۱ هزار تن گوشت مرغ نظارت داشته است.
معاون سلامت دامپزشکی خراسان رضوی با اشاره به اینکه فرآورده‌های خام دامی باید از مراکز مجاز سطح شهر تهیه شود؛ گفت: هنگام خرید این محصولات، باید دقت شود بر روی بسته بندی، نوع محصول، تاریخ تولید و تاریخ انقضای آن درج شده باشد.
وی از کلیه شهروندان خواست در صورت مشاهده موارد تخلف در مراکز تهیه، تولید و عرضه فرآورده‌های خام دامی، مراتب را با سامانه ۱۵۱۲ دامپزشکی خراسان رضوی در میان بگذارند.

استان خراسان رضوی در تولید گوشت قرمز و سفید مقام اول تا سوم کشور را به خود اختصاص داده است.

نظر شما