شناسهٔ خبر: 48703032 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مدیر جهاد کشاورزی تایباد:

کل محصول پنبه تایباد امسال به صورت مکانیزه کشت شد

مدیر جهاد کشاورزی تایباد گفت: در سال زراعی کنونی ۱۰۰ درصد مزارع پنبه در کشتزار‌های دشت کاریز و منابع آبی شور این شهرستان به روش مکانیزه کشت شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، جواد اعتضادی مدیر جهاد کشاورزی تایباد گفت: در سال زراعی کنونی ۱۰۰ درصد مزارع پنبه در کشتزار‌های دشت کاریز و منابع آبی شور تایباد به روش مکانیزه کشت شد. همچنین توسعه و احیای کشت پنبه، افزایش کمی و کیفی تولید محصول و صرفه جویی در مصرف آب را مهمترین اهداف کشت مکانیزه است.

او افزود: در سال زراعی جاری سطح زیر کشت پنبه در تایباد هزار و ۶۰۰ هکتار و میانگین برداشت پنبه از هر هکتار ۲ تن و ۴۰۰ کیلوگرم است.

مدیر جهاد کشاورزی تایباد ادامه داد: با این میزان کشتزار پنبه سطح زیر کشت این محصول در این شهرستان نسبت به سال زراعی گذشته ۱۰ درصد افزایش داشته است.

اعتضادی بیان کرد: پارسال سه هزار و ۵۰۰ تن وَش پنبه در شهرستان تایباد برداشت شد که ۹۵ درصد این محصول توسط ۲۶۸ بهره بردار در دشت کاریز تایباد کشت می‌شود.

او همچنین به توزیع هزار و ۳۰۰ تن بذر پنبه مناسب با شرایط اقلیمی و مبارزه با کنترل آفات در بین کشاورزان پنبه کار تایبادی اشاره و تصریح کرد: در سال زراعی جاری ۶ رقم بذر پنبه متناسب با اقلیم آب و هوایی این شهرستان کشت شده است.

مدیر جهاد کشاورزی تایباد با بیان این که برداشت این محصول همه ساله اول مهر ماه در این شهرستان آغاز و تا اواخر دی ماه ادامه دارد تاکید کرد: از مرحله کاشت تا برداشت این محصول در هر هکتار ۳۵ نفر - روز مشغول به کار می‌شوند و نبود واحد‌های فرآوری این محصول یکی از مهمترین مشکلات پیش روی کشاورزان پنبه کار تایبادی است.

انتهای پیام//ف.ب

نظر شما