شناسهٔ خبر: 48702282 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

مدیر جهاد کشاورزی تایباد:

کل محصول پنبه تایباد امسال به صورت مکانیزه کشت شد

ایرنا

مدیر جهاد کشاورزی تایباد گفت: در سال زراعی کنونی ۱۰۰ درصد مزارع پنبه در کشتزارهای دشت کاریز و منابع آبی شور این شهرستان به روش مکانیزه کشت شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس آنلاین، جواد اعتضادی توسعه و احیای کشت پنبه، افزایش کمی و کیفی تولید محصول و صرفه جویی در مصرف آب را مهمترین اهداف کشت مکانیزه ذکر کرد.

وی اضافه کرد: در سال زراعی جاری سطح زیر کشت پنبه در تایباد هزار و ۶۰۰ هکتار و میانگین برداشت پنبه از هر هکتار ۲ تن و ۴۰۰ کیلوگرم است.

مدیر جهاد کشاورزی تایباد گفت: با این میزان کشتزار پنبه سطح زیر کشت این محصول در این شهرستان نسبت به سال زراعی گذشته ۱۰ درصد افزایش داشته است.
اعتضادی افزود: پارسال سه هزار و ۵۰۰ تن وَش پنبه در شهرستان تایباد برداشت شد که ۹۵ درصد این محصول توسط ۲۶۸ بهره بردار در دشت کاریز تایباد کشت می شود.
وی همچنین به توزیع هزار و ۳۰۰ تن بذر پنبه مناسب با شرایط اقلیمی و مبارزه با کنترل آفات در بین کشاورزان پنبه کار تایبادی اشاره و بیان کرد: در سال زراعی جاری ۶ رقم بذر پنبه متناسب با اقلیم آب و هوایی این شهرستان کشت شده است.

مدیر جهاد کشاورزی تایباد با بیان این که برداشت این محصول همه ساله اول مهر ماه در این شهرستان آغاز و تا اواخر دی ماه ادامه دارد گفت: از مرحله کاشت تا برداشت این محصول در هر هکتار ۳۵ نفر - روز مشغول به کار می شوند و نبود واحدهای فرآوری این محصول یکی از مهمترین مشکلات پیش روی کشاورزان پنبه کار تایبادی است.
تایباد در فاصله ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد ۴۳ هزار هکتار زمین زراعی و باغی با هفت هزار بهره بردار دارد و سالانه ۲۸ نوع محصول زراعی و ۲۵ نوع محصول باغی در این شهرستان تولید می شود.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

نظر شما