شناسهٔ خبر: 48705119 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

کشت کل پنبه تایباد به صورت مکانیزه

۱۰۰ درصد مزارع پنبه در کشتزارهای دشت کاریز و منابع آبی شور تایباد به روش مکانیزه کشت شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر جهاد کشاورزی تایباد گفت: در سال زراعی کنونی ۱۰۰ درصد مزارع پنبه در کشتزارهای دشت کاریز و منابع آبی شور این شهرستان به روش مکانیزه کشت شد.
جواد اعتضادی توسعه و احیای کشت پنبه، افزایش کمی و کیفی تولید محصول و صرفه جویی در مصرف آب را مهمترین اهداف کشت مکانیزه ذکر کرد.
وی اضافه کرد: در سال زراعی جاری سطح زیر کشت پنبه در تایباد هزار و ۶۰۰ هکتار و میانگین برداشت پنبه از هر هکتار ۲ تن و ۴۰۰ کیلوگرم است.
 اعتضادی گفت: با این میزان کشتزار پنبه سطح زیر کشت این محصول در این شهرستان نسبت به سال زراعی گذشته ۱۰ درصد افزایش داشته است.
وی افزود: پارسال سه هزار و ۵۰۰ تن وَش پنبه در شهرستان تایباد برداشت که ۹۵ درصد این محصول توسط ۲۶۸ بهره بردار در دشت کاریز تایباد کشت شد.
مدیر جهاد کشاورزی تایباد همچنین به توزیع هزار و ۳۰۰ تن بذر پنبه مناسب با شرایط اقلیمی و مبارزه با کنترل آفات در بین کشاورزان پنبه کار تایبادی اشاره و بیان کرد: در سال زراعی جاری ۶ رقم بذر پنبه متناسب با اقلیم آب و هوایی این شهرستان کشت شده است.
تایباد در فاصله ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد ۴۳ هزار هکتار زمین زراعی و باغی با هفت هزار بهره بردار دارد و سالانه ۲۸ نوع محصول زراعی و ۲۵ نوع محصول باغی در این شهرستان تولید می شود.

نظر شما