شناسهٔ خبر: 48680905 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

روسیه: دلیلی برای اتهام زنی به ایران در حادثه کشتی «مرسر استریت» وجود ندارد

یک مقام ارشد وزارت خارجه روسیه اتهام زنی رژیم صهیونیستی و کشور‌های غربی علیه ایران در حادثه کشتی متعلق به این رژیم را بی اساس ارزیابی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، رئیس دپارتمان دوم امور آسیای وزارت خارجه روسیه می‌گوید هیچ دلیلی برای اتهام زنی به ایران در حادثه کشتی «مرسر استریت» در دریای عمان وجود ندارد.

ضمیر کابلوف با تأکید بر اینکه هیچ اطلاعاتی ارائه نشده، گفت هیچ دلیلی وجود ندارد که تصور کنیم ایران ممکن است در حمله به کشتی مرسر دست داشته باشد.

دیپلمات ارشد روس تاکید کرد: ما کوچکترین دلیلی برای این باور نداریم (که ایران در حمله دست داشته است)، زیرا هیچ مستندی نداریم. وقتی مستنداتی وجود داشته باشد، موضع خود را تغییر می‌دهیم.

کابلوف تصریح کرد: تهران تاکنون برای کمک به روشن شدن ابعاد حادثه به مسکو مراجعه نکرده است.

روز دوشنبه وزارت خارجه‌های رومانی و انگلیس، سفیران ایران در دو کشور را در موضوع حمله به کشتی متعلق به یک تاجر صهیونیست در سواحل عمان احضار کردند.

بنا بر اعلام شرکت حمل و نقل دریایی «زودیاک ماریتایم» متعلق به یک میلیاردر صهیونیست، یک کشتی ژاپنی حامل پرچم لیبریا به نام «مرسر استریت» که تحت مدیریت این شرکت می‌باشد، پنج شنبه هفته گذشته هنگامی که بدون بار از مبدا بندر «دارالسلام» در تانزانیا به مقصد بندر «الفجیره» در امارات در حال حرکت بوده، در نزدیکی سواحل عمان هدف حمله قرار گرفته و در نتیجه آن نیز، دو تن از خدمه کشتی شامل یک شهروند رومانی و یک شهروند بریتانیا کشته شدند.

پس از این حادثه رژیم صهیونیستی و آمریکا بدون ارائه هیچگونه ادله‌ای انگشت اتهام را به سمت ایران نشانه رفته و مدعی دست داشتن جمهوری اسلامی در این حادثه شدند.

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان روز گذشته در پاسخ اعلام کرد که ایران به عنوان ضامن امنیت خلیج فارس، بیانیه‌های تحریک آمیز و به صورت هماهنگ طراحی شده از سوی انگلستان و آمریکا را قویاً محکوم می‌کند.

انتهای پیام/

نظر شما