شناسهٔ خبر: 48675425 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اتهام پراکنی دوباره وزیر خارجه آمریکا علیه ایران

وزیر خارجه آمریکا بار دیگر با تکرار ادعا‌های بی‎‌اساس خود، ایران را به هدف قرار دادن نفتکش رژیم صهیونیستی متهم کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، «آنتونی بلینکن»، وزیر امور خارجه آمریکا با اتهام پراکنی دوباره علیه کشورمان مدعی شد: رفتار ایران محکوم است و آزادی بین المللی دریانوردی را به شکل مستقیم تهدید می‌کند.

او در ادامه مدعی شد: ایران به یک کشتی مورد استفاده  شرکتی اسرائیلی به وسیله یک پهپاد حمله کرده است. ما حمله به کشتی را محکوم کرده و در حال حاضر با شرکا و متحدان خود در منطقه (رژیم صهیونیستی) در این مورد هماهنگ هستیم.

وزیر امور خارجه آمریکا در بخش دیگری از صحبت های خود، در خصوص روابط کشورش با طالبان گفت: ما به دنبال برقراری صلح پایدار در افغانستان، به ارتباط خود با طالبان ادامه می‌دهیم. ما مسئولیت‌های خود را در قبال شرکای افغان خود بر عهده می‌گیریم.

 بلینکن در ادامه ادعاهای خود گفت: مردم افغانستان مستحق صلح پایدار و کشوری امن هستند و ما برای رسیدن به این هدف، تمام تلاش خود را انجام می‌دهیم.

شب گذشته نیز وزیر امور خارجه آمریکا با گرفتن انگشت اتهام به سمت ایران در مسئله حادثه برای کشتی صهیونیستی گفت: واشنگتن اطمینان دارد ایران نفتکش (صهیونیستی) را در دریای عمان هدف قرار داده است.

وزیر امور خارجه آمریکا مدعی شد این کشور واکنش مناسبی درباره مورد هدف قرار گرفتن نفتکش صهیونیستی در دریای عمان، به تهران نشان خواهد داد!

نفتکش «ام تی مرسر استریت» روز پنجشنبه در شمال اقیانوس هند هدف حمله هوایی قرار گرفت و دو خدمه آن کشته شدند، این حادثه اواخر شامگاه پنجشنبه و در شمال شرقی جزیره «مصیره» عمان اتفاق افتاد. این جزیره در ۳۰۰ کیلومتری جنوب شرقی مسقط، پایتخت عمان قرار دارد.

انتهای پیام/

نظر شما