شناسهٔ خبر: 48742864 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

نماینده انگلیس: حمله به نفتکش اسرائیلی را در شورای امنیت بررسی می‌کنیم

نماینده انگلیس در سازمان ملل گفت موضوع حمله پهپادی به نفتکش "مرسر استریت" را در شورای امنیت سازمان ملل مطرح خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جروزالم پست، باربارا وودوارد، سفیر انگلیس در سازمان ملل مدعی شد: این هفته در جلسه شورای امنیت سازمان ملل بحث موضوع دست داشتن ایران در حمله به نفتکش "مرسر استریت" در دریای عمان را مطرح می‌کنیم.

او در ادامه اتهامات بی اساس خود علیه ایران تاکید کرد: حمله به کشتی‌های تجاری در آب‌های آزاد تهدیدی جدی برای صلح و امنیت بین‌المللی است.

پیش از این جروزالم پست در گزارشی از برگزاری نشستی در شورای امنیت سازمان ملل  در روز جمعه خبر داد و اعلام کرد که این نشست با محوریت بحث درباره مسائل مربوط به کشتی صهیونیستی برگزار خواهد شد که در دریای عمان مورد حمله قرار گرفت.

از زمان حمله به نفتکش "مرسر استریت" متعلق به یک شرکت صهیونیستی در دریای عمان کشور‌های غربی از جمله انگلیس به طور مداوم ایران را به دست داشتن در این حادثه متهم می‌کنند و هر بار تهدید می‌کنند پاسخی مناسب به این اقدام خواهند داد. این در حالی است که مقامات رسمی جمهوری اسلامی ایران بار‌ها این حمله را محکوم و هرگونه دخالت در این حادثه را رد کرده اند.

در حمله پهپادی به نفتکش صهیونیستی دو نفر از خدمه انگلیسی و رومانیایی آن کشته شدند.

بیشتر بخوانید:

مسکو: اطلاعات درباره حمله به کشتی اسرائیلی متناقض و بر پایه حدس و گمان است

این در حالی است که پیش از این «دیمیتری پولیانسکی» معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در واکنش به حادثه اخیر برای کشتی مرسر استریت، اطلاعات مطرح شده در باره آن را موثق ندانست و گفت تمام آن‌ها برپایه حدس و گمان است.

این مقام روس در بخشی از سخنان خود گفت: «اطلاعاتی که برخی کشور‌ها همچون انگلیس و آمریکا مطرح کرده‌اند، کاملاً متناقض و بر پایه حدس و گمان است.»

انتهای پیام/

نظر شما