شناسهٔ خبر: 48437444 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ضیائیان در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

کاهش دما در استان‌های ساحلی کشور طی ۵ روز آینده

کارشناس هواشناسی گفت: در پنج روز آینده روند دما در استان‌های واقع در سواحل دریای خزر به‌طور محسوسی کاهش می‌یابد و در سایر مناطق کشور دمای هوا روند افزایشی خواهد داشت.

صاحب‌خبر -

صادق ضیائیان کارشناس هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه در دو روز آینده برای مناطق جنوبی کشور در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در برخی نقاط استان‌های هرمزگان،  جنوب کرمان، فارس، بوشهر و ارتفاعات مرکزی زاگرس در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال‌وبختیاری، شرق خوزستان و ارتفاعات جنوب لرستان افزایش ابر، رگبار باران و گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید و در مناطق مستعد با احتمال خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود، گفت: روز جمعه در ارتفاعات زاگرس مرکزی و جنوبی در استان‌های هرمزگان، فارس، کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال‌وبختیاری رگبار‌های پراکنده رخ خواهد داد.

ضیاییان تاکید کرد: روز دوشنبه در هرمزگان، نیمه جنوبی فارس و جنوب کرمان رگبار باران همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید موقت در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب پیش‌بینی می‌شود.

این کارشناس هواشناسی بیان کرد: برای نوار شمالی کشور در روز چهارشنبه در استان‌های گیلان، غرب مازندران، شمال اردبیل و ارتفاعات البرز مرکزی و روز پنجشنبه هم در گیلان، مازندران و ارتفاعات البرز مرکزی به‌ویژه در ساعات بعدازظهر بارش پراکنده باران با احتمال رعدوبرق و وزش باد رخ خواهد داد.

او ادامه داد: روز جمعه و شنبه در استان گیلان و در دامنه‌ها و ارتفاعات استان مازندران بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود همچنین روز شنبه در اردبیل و شمال آذربایجان شرق احتمال رگبار باران گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید نیز پیش‌بینی می‌شود در این مدت دریای خزر هم مواج خواهد بود.

او یادآور شد: روز یکشنبه در استان گیلان و ارتفاعات مازندران بارش خفیف باران رخ می‌دهد و در سایر مناطق کشور جو پایدار و آسمانی صاف را شاهد خواهیم بود.

این کارشناس هواشناسی اظهار کرد: در این  مدت پنج روز روند دما در استان‌های واقع در سواحل دریای خزر به‌طور محسوسی کاهش می‌یابد و در سایر مناطق کشور دمای هوا روند افزایشی خواهد داشت.

او افزود: در سه روز آینده در شرق کشور به‌ویژه منطقه زابل تداوم وزش باد شدید و گردوخاک گاهی همراه با احتمال کاهش کیفیت هوا و دید اُفقی را خواهیم داشت.

ضیائیان گفت: در روز چهارشنبه گردوخاک موجود به‌همراه کاهش دید و کاهش کیفیت هوا در استان هرمزگان ادامه دارد و انتظار می‌رود در روز پنجشنبه شرایط رو به بهبودی رود که در این مدت دریای عمان به‌ویژه در منطقه شرقی مواج است.

او درباره آب‌ و هوای استان تهران هم گفت: آسمان تهران صاف گاهی همراه با وزش باد خواهد بود و بیشترین دمای تهران ۳۸ و کمترین آن ۲۹ درجه خواهد بود.

انتهای پیام/

نظر شما