شناسهٔ خبر: 48450544 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

بارش باران در استان‌های جنوبی / کاهش ۴ تا ۸ درجه‌ای دما در شمال کشور

کارشناس هواشناسی گفت: فردا جمعه در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در برخی نقاط هرمزگان، فارس و ارتفاعات استان‌های گیلان، مازندران، گلستان و شمال آذربایجان غربی رگبار پراکنده با احتمال رعد و برق و وزش باد شدید موقت رخ خواهد داد.

صاحب‌خبر -

صادق ضیائیان کارشناس هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه امشب به ویژه در  اوایل شب  برخی مناطق هرمزگان، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب کرمان، فارس و شرق خوزستان افزایش ابر، رگبار پراکنده با احتمال رعد و برق و وزش باد شدید موقت و در برخی نقاط گیلان، مازندران و ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده باران با احتمال رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود، گفت: فردا جمعه در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در برخی نقاط هرمزگان، فارس و ارتفاعات استان‌های گیلان، مازندران، گلستان و شمال آذربایجان غربی رگبار پراکنده با احتمال رعد و برق و وزش باد شدید موقت رخ خواهد داد.

او یادآور شد؛ روز شنبه و یکشنبه در گیلان و در برخی مناطق هم مازندران، اردبیل، شمال آذربایجان شرقی و ارتفاعات گلستان بارش باران با احتمال رگبار رعد و برق و وزش باد شدید موقت و در برخی مناطق هرمزگان، فارس، جنوب کرمان و جنوب سیستان و بلوچستان رگبار پراکنده و احتمال رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان تصریح کرد: روز دوشنبه در برخی نقاط گیلان، مازندران، جنوب کرمان، شمال هرمزگان و شرق فارس بارش پراکنده رخ خواهد داد.

این کارشناس هواشناسی یادآور شد: روز جمعه و شنبه در جنوب غرب و نوار شرق کشور به ویژه منطقه زابل شنبه و یکشنبه در سمنان، شمال شرق، شرق و بخش‌هایی از مرکز و روز دوشنبه هم در شرق، شمال شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در مناطق مستعد پیش‌بینی می‌شود‌.

ضیائیان با بیان اینکه از روز جمعه تا یکشنبه دما بین ۴ تا ۸ درجه در اردبیل و استان های ساحل خزر کاهش می‌یابد، گفت: در پنج روز آینده دریای عمان به ویژه مناطق شرقی دریا و از اواخر وقت جمعه تا یکشنبه دریای خزر نیز مواج خواهد بود.

او درباره آب و هوای استان تهران هم گفت: آسمان تهران صاف گاهی همراه با وزش باد است و بیشترین دما ۳۹ درجه کمترین آن ۲۹ درجه خواهد بود.

انتهای پیام/

نظر شما