شناسهٔ خبر: 48408694 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

نظارت ۴۴ تیم دامپزشکی در استان مرکزی بر نحوه ذبح دام در عید قربان

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی از استقرار ۴۴ تیم نظارتی در استان همزمان با عید قربان خبر داد.

صاحب‌خبر -

محسن شانقی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد:  ۴۴ گروه ثابت و سیار نظارتی روز عید قربان وظیفه بازرسی بهداشتی و ذبح شرعی در مکان‌های مجاز عرضه دام زنده در این استان را بر عهده دارند.

وی افزود: این گروه‌ها متشکل از ۶۱ نفر دامپزشک، بازرس بهداشت گوشت و ناظر ذبح شرعی وظیفه کنترل و نظارت بهداشتی و شرعی بر کشتار دام‌ها در روز عید قربان را در استان مرکزی بر عهده دارند.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی ادامه داد: ذبح دام در روز عید قربان امسال تنها در کشتارگاه‌های استان انجام شده و ناظران ذبح شرعی برای بازرسی و نظارت بهداشتی و شرعی بر دام‌های قربانی در روز عید قربان از ساعت هفت صبح تا ۱۳ ظهر در این محل‌ها مستقر و آماده خدمت‌رسانی به مردم استان هستند.

شانقی خاطرنشان کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا و جلوگیری از تجمع‌ها و انتشار بیماری‌های مشترک خطرناک بین انسان و دام از جمله تب خونریزی دهنده کریمه کنگو و تب مالت، نیاز است مردم از هرگونه ذبح دام در منزل، معابر و خارج از کشتارگاه به‌شدت خودداری کرده و ذبح دام‌ها در کشتارگاه‌ها و زیر نظر بازرسان شرعی و بهداشتی این اداره کل انجام شود.

وی تصریح کرد: طبق هماهنگی‌های به عمل آمده تمامی کشتارگاه‌های دام در شهرستان‌های استان مرکزی در روز عید قربان از ساعت هفت صبح تا ۱۳ فعال و آماده ذبح دام‌های قربانی خیرین به صورت رایگان هستند.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی محل استقرار گروه‌های ثابت ناظر بهداشتی و شرعی را در کشتارگاه‌ها و میادین دام و ادارات دامپزشکی شهرستان‌ها عنوان کرد.

شانقی بیان داشت: با توجه به‌احتمال انتقال بیماری‌های مشترک بین انسان و دام از جمله تب خونریزی‌دهنده کریمه کنگو(CCHF) توصیه می‌شود مردم قبل از مصرف، گوشت دام‌های قربانی را  به مدت حداقل ۲۴ ساعت در دمای صفر تا چهار درجه سانتی‌گراد نگهداری کنند.

وی گفت: مردم می‌توانند در صورت نیاز با شماره تلفن ۱۵۱۲ (سامانه اطلاع‌رسانی و پاسخگویی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی) و یا شماره تلفن اداره دامپزشکی شهرستان‌ها تماس حاصل کنند.

انتهای پیام/

نظر شما