شناسهٔ خبر: 48395774 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

۲۹ گروه دامپزشکی بوشهر بر ذبح بهداشتی دام‌های قربان نظارت می‌کنند

مدیرکل دامپزشکی بوشهر گفت: ۲۹ گروه ثابت و سیار دامپزشکی برای نظارت رایگان بر ذبح دام در روز عید قربان تشکیل شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، دکتر مرتضی بحرانی مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر با تبریک فرارسیدن عید سعید قربان بیان کرد: در روز عید قربان، ۲۹ گروه شامل ۱۹ گروه ثابت و ۱۰ گروه سیار با حضور ۱۱ دکتر دامپزشک، ۲۷ بازرس بهداشت گوشت و یک ناظر شرعی برای ذبح در کشتارگاه‌ها و نقاط تعیین شده در شهرستان‌ها برای ذبح دام مستقر می‌شوند و خدمات خود را رایگان ارائه می‌دهند.

او افزود: همه مکان‌ها و کشتارگاه‌های استان بوشهر با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی بر اساس دستورالعمل سازمان دامپزشکی کشور، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و ستاد ملی مقابله با کرونا در روز عید قربان آمادگی لازم را برای کشتار دام قربانی و تحویل لاشه به متقاضیان به صورت رایگان دارند.

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر ادامه داد: به صورت ویژه طرح نظارت و کنترل بهداشتی و شرعی بر دام‌های قربانی مردم را اجرا می‌کنیم.

بحرانی با بیان اینکه تیم‌های دامپزشکی از صبح عید سعید قربان فعال هستند، عنوان کرد: ذبح دام قربانی در منازل و معابر ممنوع است و از کسانی که قربانی دارند می‌خواهیم برای جلوگیری از انتشار بیماری کرونا و بیماری‌های قابل انتقال از دام به انسان، خودشان در منزل و معابر عمومی دام ذبح نکنند.

بیشتر بخوانید

او همچنین تاکید کرد که مردم هنگام خرید دام اصول بهداشتی را رعایت کنند و به همراه خود عینک، دستکش و ماسک داشته باشند.

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر گفت: یکی از خطرناک‌ترین بیماری‌های مشترک بین انسان و دام بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو است که برای پیشگیری از انتقال احتمالی این بیماری به افراد، توصیه می‌شود خانواده‌ها گوشت قربانی را حداقل ۲۴ ساعت پس از نگهداری در بسته‌بندی لازم در یخچال، مصرف کنند.

انتهای پیام/ک

نظر شما