شناسهٔ خبر: 48407831 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

تب کریمه کنگو در کمین عید قربان

الناز آخوندی

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: برای پیشگیری از ابتلا به تب کریمه کنگو در روز عید قربان در هنگام ذبح گوسفند همه پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

صاحب‌خبر -

محمدباقر حاج‌کاظمی در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با اکیپ‌های نظارتی در روز عید سعید قربان، اظهار کرد: در ایام عید قربان ۲۱ اکیپ دامپزشکی ثابت و سیار بر میادین دام استان و کشتارگاه‌ها و ذبح بهداشتی دام‌ها نظارت خواهند کرد.

وی در رابطه با حضور ناظران ذبح شرعی در روز عید قربان، افزود: ۹ نفر از ناظران ذبح شرعی با حضور در کشتارگاه‌های استان زنجان در روز عید قربان به ذبح شرعی دام‌ها نظارت خواهند کرد.

این مسئول با تاکید بر لزوم رعایت نکات بهداشتی در حین ذبح دام، تصریح کرد: افرادی که به کشتارگاه‌ها دسترسی ندارند، باید از تماس با گوشت و خونابه دام ذبح شده پرهیز کرده و در انتهای کار وسایل استفاده شده اعم از چاقو، سینی و غیره را کاملاً شسته و ضدعفونی کنند.

‌مدیرکل دامپزشکی استان با تاکید بر اینکه مردم باید هشدارهای داده شده در خصوص تب کریمه کنگو را جدی بگیرند تا خطر احتمالی رفع شود، تصریح کرد: ویروس بیماری تب کریمه کنگو بین انسان و دام مشترک بوده و برای مقابله با شیوع به مراقبت‌های بیشتری نیاز دارد و این ویروس به وسیله کنه به گاو، گوسفند و بز منتقل می‌شود و می‌تواند از طریق گوشت آلوده به انسان منتقل شود.

حاج‌کاظمی، مهم‌ترین راه پیشگیری از تب کریمه کنگو را نگه‌داری لاشه دام به مدت ۲۴ ساعت در سردخانه عنوان و خاطرنشان کرد: با این کار PH گوشت پایین آمده و ویروس این بیماری به دلیل حساس بودن به pH اسیدی از بین می‌رود.

انتهای پیام

نظر شما