شناسهٔ خبر: 48235037 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

نیکزاد: تولید ثروت و اشتغال‌زایی دغدغه اصلی کشور است

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی اردبیل گفت: با توجه به شرایط موجود، در حال حاضر تولید ثروت و اشتغال‌زایی دغدغه اصلی کشور است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی نیکزاد ظهر امروز در مراسم کلنگ‌زنی مجتمع آرتا فولاد مبین اردبیل اظهار کرد: متاسفانه در حال حاضر در کشورمان بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار جوان بیکار تحصیل کرده داریم و استان اردبیل دارای ۷۰ هزار بیکار است که در طول سال‌های گذشته برای استفاده از ظرفیت فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها هیچ برنامه‌ریزی صورت نگرفته است.

وی افزود: باتوجه به شرایط موجود در حال حاضر تولید ثروت، اشتغال‌زایی، بالا بردن قدرت خرید مردم و افزایش ارزش پول ملی در کشورمان، دغدغه‌های اصلی و مهم کشور هستند و مجلس شورای اسلامی در این راستا کلیه توان خود را به کار گرفته است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه ویژه به حوزه‌هایی همچون آسیب‌های اجتماعی، فرهنگی، امنیتی و... شاهد کاهش محسوس و قابل توجهی در این زمینه خواهیم بود.

دولت سیزدهم باید با رانت‌خواری مقابله کند

نیکزاد اظهار داشت: شرکت‌های بزرگ، توان سرمایه‌گذاری ۵۰۰ هزار میلیارد تومانی در حوزه‌های مختلف وزارت صمت را دارند و حتی شرکت‌هایی هستند که قصد تاسیس و راه ‌اندازی نیروگاه برق با توان ۱۰ هزار و ۶۰۰ مگاوات را دارند ولی متاسفانه شاهد هستیم دست‌هایی پشت پرده قرار دارد که اجازه تصمیم‌گیری برای سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به سمت صنعت و تولید را نمی‌دهد.

وی گفت: دولت سیزدهم باید با عدالت و قدرت تصمیم‌گیری بالا، رانتی که در بخش‌هایی از دولت و حاکمیت ریشه دوانده است را از بین برده و حمایت‌های لازم را از بخش خصوصی داشته باشد.

انتهای پیام/3463/ی

نظر شما