شناسهٔ خبر: 48234214 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

آغاز عملیات اجرایی مجتمع آرتا فولاد مبین اردبیل

فاز عملیات اجرایی مجتمع آرتا فولاد مبین اردبیل با حضور مسئولان استانی آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس اردبیل، فاز عملیات اجرایی مجتمع آرتا فولاد مبین اردبیل با سرمایه گذاری ۱۳۵ میلیون یورویی شرکت‌های سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات، شرکت صنعتی و معدنی چادر ملو و شرکت بین المللی مهندسی ایران در اردبیل آغاز به‌کار کرد و طبق برآورد انجام شده این مجموعه تا ۳۰ ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید.

این مجتمع فولادی پس از بهره برداری هر ساله یک میلیون تن آهن اسفنجی تولید خواهد کرد که باتوجه به نیاز استان، ۶۰ درصد تولید این مجتمع به استان تخصیص می‌یابد، آب مورد نیاز این مجموعه فولادی فقط از فاضلاب شهری تامین خواهد شد و برای برق مورد نیاز یک نیروگاه مختص ساخته می‌شود.

آیت الله سید حسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در آئین آغاز عملیات اجرایی مجتمع آرتا فولاد مبین اردبیل، اظهار کرد: در حوزه صنعت و اقتصاد استان اردبیل امروز یک قدم بسیار بزرگ و مهمی برداشته شد.

وی افزود: در طول سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی، کشورمان بدون هیچ دلیلی توسط استکبار مورد تحریم‌های صنعتی، اقتصادی و تکنولوژی و... قرار گرفته ولی با وجود این تحریم‌ها، ایرانی مقتدر را خواهیم ساخت.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل گفت: از عموم کسانی که بضاعت مالی برای سرمایه گذاری را دارند دعوت می‌کنیم تا سرمایه‌های خود را از راکد کردن در بانک‌ها به سمت تولید سوق دهند تا در راه اشتغال‌زایی و پیشرفت کشور و استان قدم بردارند.

اکبر بهنام‌جو، استاندار اردبیل نیز در این مراسم اظهار کرد: از ماه آینده، هر ماه یک مجموعه صنعتی بزرگ در استان اردبیل مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت و هر کدام از این مجموعه‌ها در اشتغال‌زایی استان نقش بسزایی ایفا می‌کنند.

وی افزود: در حال حاضر استان اردبیل سالانه به ۳۰۰ هزار تن فولاد اسفنجی نیاز دارد که از خارج استان تامین و پیش‌بینی می‌شود در آینده این نیازمندی به ۶۰۰ هزار تن در سال افزایش یابد، باتوجه به تولید یک میلیون تن فولاد اسفنجی در این مجموعه، ۶۰ درصد تولیدات به استان اردبیل اختصاص خواهد یافت.

استاندار اردبیل ادامه داد: سال گذشته استان اردبیل ۴ درصد رشد صنعتی داشت که یک حرکت رو به جلو و خوبی محسوب می‌شود و از ماه‌های آینده جهش صنعتی را در استان اردبیل شاهد خواهیم بود؛ بهره‌برداری از مجتمع آرتا فولاد مبین اردبیل در پیشرفت‌های استان نقش ویژه‌ای خواهد داشت.

مدیرعامل مجتمع آرتا فولاد مبین اردبیل نیز گفت: ظرفیت تولید مجموعه، پس از بهره‌برداری یک میلیون تن در سال خواهد بود و به شکل مستقیم بیش از ۳۵۰ نفر و غیر مستقیم در مراحل ساخت تا بهره برداری بیش از یک هزار و ۵۰۰ نفر اشتغالی‌زایی خواهد داشت.

عظیمی گفت: یکی از دلایل اصلی انتخاب مکان این مجتمع فولادی، نزدیکی به خط ریل آهن اردبیل است که پس از بهره‌برداری، مواد اولیه از طریق ریل آهن از شرکت معدنی چادر مَلو اردکان یزد تامین خواهد شد.

وی تصریح کرد: این مجتمع فولادی به هیچ عنوان از آب شهری و زیرزمینی استفاده نخواهد کرد و باتوجه به برنامه ریزی‌ها و اقدامات انجام شده از طریق فاضلاب شهری آب مورد نیاز تامین می‌شود.

انتهای پیام/۳۴۶۳/

نظر شما