شناسهٔ خبر: 66646573 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

دبیر خانه مطبوعات استان:

کمیته‌های سیزده‌گانه خانه مطبوعات استان قزوین تشکیل شد

دبیر خانه مطبوعات استان: دبیر خانه مطبوعات استان قزوین گفت: در جلسه هیات مدیره و بازرسین خانه مطبوعات، کمیته‌های سیزده‌گانه تخصصی تشکیل شده و فعالیت رسمی آن‌ها به زودی آغاز خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، جلسه هیات مدیره و بازرسان خانه مطبوعات استان قزوین عصر امروز با حضور اعضا در سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد.

محبوبه امیدوار درباره مصوبات این جلسه گفت: در پایان این جلسه، مطابق با آئین نامه داخلی خانه مطبوعات 13 کمیته خانه مطبوعات بعد از انتخاب اعضا فعالیت خود را آغاز کردند.

دبیر خانه مطبوعات استان قزوین در این باره توضیح داد: هیات مدیره خانه مطبوعات موظف است به محض شروع فعالیت خود نسبت به تشکیل کمیته‌های جانبی اقدام کند.

وی ادامه داد: براساس بند 7 ماده 32 اساسنامه خانه مطبوعات، این کمیته‌ها براساس آئین نامه و یا با تصویب دو سوم از آرای حاضرین در جلسه با توجه به مقتضیات زمان تشکیل می‌شود.

این عضو هیات مدیره خانه مطبوعات استان قزوین با برشمردن کمیته‌های 13 گانه بیان کرد: فضای مجازی؛ عضوگیری؛ ارتباطات، انضباطی؛ عکاسان؛ توزیع نشریات سراسری و محلی؛ آموزشی؛ فرهنگی؛ حقوقی؛ اقتصادی با زیرمجموعه‌های مسکن، رفاهی و اقتصاد رسانه کمیته‌هایی بودند که امروز شکل گرفتند.

وی ادامه داد: ترکیب این کمیته‌ها به غیر از کمیته‌های عضوگیری، آموزشی، مسکن، رفاهی و اقتصاد رسانه شامل 3 نفر بوده که اعضای کمیته‌ها از سوی هیات مدیره انتخاب می‌شوند.

به گفته امیدوار، هیات مدیره موظف است در اولین فرصت پس از تشکیل هیات مدیره نسبت به انتخاب اعضای کمیته‌ها اقدام کند، هر یک از کمیته‌ها شامل رئیس، نائب رئیس و منشی است.

دبیر خانه مطبوعات استان قزوین با اشاره به وظایف و نقش کمیته‌ها عنوان کرد: کمیته‌ها پس از تشکیل نسبت به به برنامه ریزی مناسب برای تحصیل در امورات مربوطه خانه مطبوعات اقدام کرده و طرح‌ها برای تصویب نهایی به هیات مدیره منتقل می‌شود.

وی ادامه داد: نظر کارشناسی کمیته‌ها در تصمیم‌های هیات مدیره تاثیرگذار است؛ از این رو طرح‌ها و لوایحی که از سوی هیات مدیره منعکس می‌شود به عهده کمیته‌ها است.

امیدوار خاطرنشان کرد: البته تصمیم‌گیری به اعضای کمیته‌ها و اعضای هیات مدیره محدود نیست و مسئولین کمیته‌ها در بررسی طرح‌ها و لوایح باید افراد صاحب‌نظر عضو خانه و خارج از خانه استفاده کنند.

وی با اشاره به ترکیب کمیته‌ها گفت: ترکیب کمیته عضوگیری شامل اعضای هیات رئیسه خانه مطبوعات است؛ ترکیب کمیته آموزش 5 نفر بوده که 3 نفر از اعضای هیات مدیره یا مدیر خانه و 2 نفر دیگر انتخابی است.

این عضو هیات مدیره خانه مطبوعات استان قزوین ادامه داد: ترکیب زیرمجموعه کمیته اقتصادی که متشکل از سه کمیته مسکن، رفاهی و اقتصاد رسانه است 5 نفر بوده که به صورت انتخابی و با تصویب هیات مدیره انتخاب می‌شوند.

وی بیان کرد: ترکیب کمیته انضباطی 3 نفر بوده که 2 نفر بازرس خانه و 1 نفر دیگر انتخابی است؛ همچنین ترکیب سایر کمیته‌ها 3 نفر بوده که با پیشنهاد رئیس و تصویب هیات مدیره انتخاب می‌شوند.

انتهای پیام/

نظر شما