شناسهٔ خبر: 67054718 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

‌امام جمعه لاهرود:

برنامه‌ریزی دقیق و منسجم برای کنترل فضای مجازی داشته باشیم

لاهرود - امام جمعه بخش مشگین‌شرقی گفت: برنامه‌ریزی دقیق و منسجم در راستای کنترل فضای مجازی با توجه به اهمیتش داشته باشیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسن صفری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه بخش مشگین شرقی در محل مصلای امامزاده حضرت سید ابراهیم خراسانی (ع) شهر لاهرود اظهار کرد: بزرگترین نعمتی که خداوند بر ما عنایت کرده و ما را در کل دنیا ممتاز ساخته، نعمت ولایت است ولی متأسفانه بخاطر ضعف رسانه‌ای داخلی نتوانستیم این نعمت عظمی را تبیین کنیم.

وی با بیان اینکه جایگاه، عظمت و ارزش این نعمت را باید به مردم قدرشناس بشناسانیم، افزود: در مورد این موضوع و حتی خیلی مسائل دیگر برای شناساندن ارزش‌های دینی و حقایق و معارف اسلامی مثل مهدویت، نهادهای فرهنگی و آموزشی قصور کرده‌اند.

امام جمعه بخش مشگین‌شرقی ادامه داد: دشمنان از این ضعف رسانه‌ای ما بهره برداری می‌کنند و رسانه‌ها را در اختیار گرفته و حقایق را وارونه نشان می‌دهند و باید قبول کنیم که نتوانستیم تاریخ، آرمان‌ها و ارزش‌هایمان را خوب به نسل‌های آینده بشناسانیم و تبیین کنیم.

حجت‌الاسلام صفری با بیان اینکه در مورد تاریخ معاصر نیز خیلی کم کار کرده‌ایم و خیانت‌های قاجار و پهلوی را نتوانستیم به نسل‌هایمان انتقال بدهیم، خاطرنشان کرد: نتوانستیم به خوبی دستاوردها و خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی را به نسل‌ها و فرزندانمان منتقل کنیم که در نتیجه برخی جای خائن و خادم را اشتباه گرفتند.

وی به وضعیت فضای مجازی در کشور اشاره کرد و گفت: مسئله فضای مجازی خیلی مهم است و دشمنان می‌خواهند فرزندان ما را با انواع فیلم‌ها و تصاویر سرگرم کنند و آنها را به پوچی گرایی و توهم و در نتیجه خودکشی سوق بدهند بنابراین برای فضای مجازی باید برنامه دقیق و منسجم داشته باشیم.

خطیب نماز جمعه بخش مشگین‌شرقی در ادامه با اشاره به اهمیت انتخابات آتی و بیانات رهبر معظم انقلاب در مورد خدمات رئیس جمهور شهید ادامه داد: مسؤولین باید خالصانه، صادقانه، دلسوزانه و بدون خستگی و مردمی کار کنند و مردم هم حقیقتاً قدردان و قدرشناس مسؤول دلسوز هستند و در انتخابات پیش رو باید چنین مسوولینی که شرایط خادمی مردم را دارند، انتخاب کنیم.

حجت الاسلام صفری در ادامه از کمبود آب شرب در لاهرود به شدت انتقاد کرد و گفت: مردم بخش ما به ویژه لاهرود با وجود آب فراوان تشنه مانده‌اند و این مسئله به هیچ وجه قابل قبول نیست و مطالبه همه ما از استاندار محبوب و مردمی این است که مشکل آب شرب لاهرود را حل کنند.

وی در ادامه به سالروز ازدواج حضرت امام علی (ع) و فاطمه زهرا (س) اشاره کرد و افزود: دولت، مجلس و نهادهای مربوطه برای تسهیل ازدواج جوانان واقعاً کار کنند و مساعدت داشته باشند تا مشکل ازدواج جوانان حل شود.

نظر شما