شناسهٔ خبر: 48222520 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بالگرد هوانیروز برای مهار آتش کوه‌ نارک وارد گچساران شد

گچساران - ایرنا- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: با هماهنگی‎‌های انجام شده، یک فروند بالگرد آبپاش هوانیروز سپاه برای مهار آتش در ارتفاعات کوه نارک گچساران از توابع این استان وارد منطقه شد.

صاحب‌خبر -

غلام حسین حکمتیان روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: جنگل ها و مراتع کوه نارک گچساران که شامگاه پنجشنبه دچار آتش سوزی شد و از زمان وقوع این حادثه تاکنون، تلاش نیروهای امدادی برای فرونشاندن این آتش ادامه دارد.    

وی بیان کرد: باتوجه به کوهستانی و سخت گذر بودن منطقه حضور بالگرد آبپاش برای خاموش کردن آتش بسیار ضروری است.

حکمتیان با بیان اینکه آتش سوزی کوه نارک گچساران در کنترل است گفت: هم اکنون بیش از ۹۰ نفر از نیروهای مردمی و یگان حفاظت منابع طبیعی و محیط زیست در منطقه حضور دارند.

وی، با بیان اینکه سخت گذر بودن و  وزش باد، عملیات مهار آتش را با دشواری مواجه کرده گفت: هم اینک با استفاده از بالگرد، نیروهای امدادی به همراه تجهیزات برای مهار آتش در حال انتقال به منطقه آتش سوزی هستند.

حکمتیان اظهار داشت: برای مهار آتش سوزی کوه نارک، از نیرو های منابع طبیعی  شهرستان های همجوار از جمله باشت، چرام و کهگیلویه درخواست کمک شد.

وی تصریح کرد: نیروهای تازه نفس  برای کمک به مهار آتش کوه نارک گچساران به منطقه اعزام شده و یا در حال اعزام نیرو و ارسال تجهیزات به محل آتش سوزی هستند. 

حکمتیان ابراز کرد:  آب، غذا و تجهیزات پشتیبانی برای نیروهایی که از دیشب (پنجشنبه) تاکنون در حال مهار آتش هستند، به ارتفاعات یاد شده ارسال شده است.

وی ادامه داد: امیدواریم به زودی با تلاش همه نیروهای حاضر در بحران، شاهد کنترل و مهار آتش در ارتفاعات کوه نارک گچساران باشیم.

حکمتیان تصریح کرد: همزمان با آتش سوزی کوه نارک گچساران پوشش جنگلی و مرتعی چالموره باشت طعمه حریق شد.

وی گفت: این آتش سوزی بعد اظهر امروز(جمعه) طعمه حریق شد که از سوی نیروهای منابع طبیعی و مردمی مهار شد.

پیش از این هفت  فقره آتش سوزی امسال در مناطق کوه خامی، دیل، کوه مشرف به تلخاب شرین، تپه های مشرف به کوی کارکنان و نارک در شهرستان گچساران رخ داد.

۶۰۶ هکتار از جنگل ها و مراتع مناطق مختلف گچساران در آتش سوزی های پارسال دچار آسیب جدی شده است.

این میزان جنگل و  مراتع در۲۹ فقره آتش سوزی طعمه حریق شد.

بیش از ۳۰۰ هزار هکتار مرتع و ۱۱۵ هزار هکتار جنگل در گچساران وجود دارد.

گونه‌های جنگلی بادام، بلوط و بنه بیشترین وسعت جنگل‌های این شهرستان را به خود اختصاص داده‌اند.

۹۰ درصد از اراضی شهرستان گچساران را عرصه‌های ملی تشکیل می‌دهد که از این میزان ۷۰ درصد مرتع و جنگل است.

نظر شما