شناسهٔ خبر: 48033755 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کرمان رتبه ششم کشور در صدور سند املاک آموزش و پرورش

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش گفت: آمووزش و پرورش استان کرمان رتبه ششم کشور را در زمینه صدور سند املاک دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، قاسم احمدی لاشکی معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش در نشست مشترک اعضای شورای معاونان اداره کل با مدیران و روسای آموزش و پرورش و مدیران و روسای ثبت اسناد و املاک و بنیاد مسکن شهرستان‌ها و مناطق استان کرمان با بیان اینکه طی یک سالی که در وزارت آموزش و پرورش مشغول است، سفر به استان کرمان نوزدهمین سفر استانی وی است، گفت: آموزش و پرورش استان کرمان در زمینه ارتباط کاری اش با مجلس یکی از استان‌هایی است که تعامل بسیار خوبی با نمایندگان مجلس داشته است و این نشان از باورمندی به اصل استقلال قوا دارد.

او تصریح کرد: آموزش و پرورش چیزی ندارد که زمینه فساد را فراهم کند، اما یک جا جای دغدغه در این زمینه است و آن هم املاک است.

احمدی افزود: مسئولیت مستند سازی املاک در وزارت آموزش و پرورش به من سپرده شده است و در این مدت تلاش کردیم تا روند صدور سند را تسهیل کنیم.

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش گفت: طی نشست‌ها و جلسات متعدد و تفاهم نامه‌ سه جانبه وزارت آموزش و پرورش، سازمان اسناد و املاک و سازمان بنیاد مسکن کشور تلاش کردیم تا مشکل صدور سند املاک آموزش و پرورش رفع شود.

لاشکی گفت: در زمینه صدور اسناد املاک سازمان ثبت اسناد و املاک بسیار خوب عمل کرده و گهگاه در این زمینه، آموزش و پرورش هم از ما جلوتر بوده است، یعنی اگر از سمت ما هم غفلتی صورت گرفته دو سازمان دیگر پیگیر بوده اند.

او بیان کرد: بیش از نیمی از اسناد آموزش و پرورش سند ندارند، در ۳۷.۵ درصد پرونده‌ها در محاکم قضایی ما محکوم می‌شویم، اگر به بهانه نبود منابع مالی و اتمام دولت دوازدهم دنبال سند نباشیم و در این خصوص پیگیری نشود، خیانت کرده ایم، همه ما تا روز آخر مسئولیم و قدرشناس کسانی هستیم که دنبال کار خیرند.

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش افزود: هر چه زودتر املاک دولت را ساماندهی کنیم جلوی بسیاری از مشکلات و فساد‌ها گرفته می‌شود.

لاشکی تصریح کرد: امسال یک ردیف مستقل در بودجه برای آموزش و پرورش گرفتیم تا شاهد حل شدن بسیاری از مشکلات آموزش و پرورش به ویژه در زمینه صدور سند املاک باشیم.

انتهای پیام/ب

نظر شما