شناسهٔ خبر: 47993309 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

آغاز ثبت سفارش کتب دانش آموزان پایه‌های ورودی از فردا

امروز ۵ تیر آخرین مهلت برای ثبت سفارش کتب درسی دانش آموزان میان پایه است و ثبت سفارش کتب دانش آموزان پایه‌های ورودی از ششم تیر ماه آغاز می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، رضا محمودی رئیس اداره پشتیبانی و امور رفاهی آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه کتاب‌های درسی برای توسعه دولت الکترونیک و شهروند الکترونیک، تسهیل دسترسی دانش آموزان به کتاب‌های درسی و جلوگیری از سردرگمی دانش آموزان و همچنین نظارت نظام‌مند بر فرآیند توزیع مواد آموزشی با تلاش آموزش و پرورش توزیع می شود، گفت: ثبت سفارش و توزیع کتاب‌های درسی تمامی دوره‌های تحصیلی طی امسال از طریق سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی به نشانی www.irtextbook.ir انجام می‌شود.

او با بیان اینکه ضروری است مدیران مدارس و دانش آموزان برابر جدول زمان بندی نسبت به ثبت سفارش کتاب‌های درسی با فرض قبولی دانش آموز طی امسال اقدام کنند، تصریح کرد: در صورت ناموفق بودن دانش آموز در پایه فعلی در زمان اصلاح سفارش امکان تغییر پایه یا رشته وجود خواهد داشت.

محمودی در خصوص تقویم زمانی سفارش کتاب‌های درسی، افزود: ثبت سفارش گروهی و انفرادی دانش آموزان میان پایه از ۲۲ فروردین آغاز و تا ۲۲ خرداد ادامه داشت.

او بیان کرد: با پیگیری‌های به عمل آمده، ثبت سفارش دانش آموزان میان پایه از تاریخ اول لغایت پنجم تیر ماه به مدت پنج روز تمدید شده است.

 رئیس اداره پشتیبانی و امور رفاهی آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه در این مدت حدود ۸۸ درصد از مجموع از دانش آموز میان پایه استان موفق به ثبت سفارش کتب درسی خود شده اند، تصریح کرد: ضروری است ثبت سفارش کتب درسی سایر دانش آموزان میان پایه تا پایان امروز ثبت شود.

محمودی با بیان اینکه ثبت سفارش گروهی دانش آموزان پایه‌های ورودی اول دوره ابتدایی، هفتم دوره اول متوسطه و دهم دوره دوم متوسطه از ۶ تیر ماه آغاز و تا ۱۵ شهریور ادامه خواهد داشت، افزود: دانش آموزان انتقالی، تکرار پایه، جهشی و تغییر رشته در تمامی دوره‌های تحصیلی از ۱۲ تیر لغایت ۳۱ شهریور فرصت دارند تا سفارش خود را در سامانه اصلاح کنند.

او افزود: با توجه به اینکه ثبت سفارش و توزیع کتب درسی دانش آموزان بر اساس اطلاعات موجود در سامانه سیدا انجام خواهد شد، لذا مدارس باید آخرین وضعیت اطلاعات شناسنامه‌ای و تحصیلی دانش آموزان را در سامانه سیدا به روزرسانی و در اولین فرصت دانش آموزان را برای سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ ثبت نام کنند.

محمودی با بیان اینکه مدیران مدارس موظفند از طریق سامانه مربوطه نسبت به ثبت سفارش گروهی دانش آموزان اقدام کنند، تصریح کرد: در صورت تمایل دانش آموزان و اولیای آن‌ها می‌توانند از طریق سامانه مذکور برای سفارش انفرادی اقدام کنند، نام کاربری برای ورود به سامانه ثبت سفارش کتب درسی کد ملی دانش آموز و رمز عبور آن‌ها شش رقم سمت راست شماره سریال شناسنامه دانش آموز است.

انتهای پیام/ب

نظر شما